Hvor køber I bøger?
Fra : Søren Johansen

Dato : 24-03-03 02:26

Hej,

jeg står over for at skulle anskaffe mig en del bøger (udenlandske
programmeringsbøger). Grundet den lave dollarkurs var mit første indfald at
købe fra USA, eksempelvis amazon.com, men jeg ved ikke hvor meget man skal
betale i told hvis denne bliver opkrævet. Dernæst tænkte jeg på amazon.co.uk
hvor jeg rent faktisk havde valgt en hel stribe af bøger men da jeg nåede
til "place order" opdagede jeg at alle bøgerne nu pludselig stod til list
price og ikke "our price" som på den foregående side. Derved blev købet lige
50% dyrere.
Danske saxo.dk ser ud til at have det meste, men priserne kan altså ikke
helt konkurrere med amazon. Men måske er der et helt fjerde sted jeg skal
kigge?

Erfaringer udbedes. :)

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-03 02:32

Søren Johansen skrev:

> [...]
>til "place order" opdagede jeg at alle bøgerne nu pludselig stod til list
>price og ikke "our price" som på den foregående side.

Det lyder sært. Jeg har handlet hos Amazon.co.uk uden problemer.

--
Bertel

Fra : Leo Havmøller

Dato : 24-03-03 07:29

"Søren Johansen" <soerenjohansen171@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> helt konkurrere med amazon. Men måske er der et helt fjerde sted jeg skal

Prøv "The Internet Book Shop" www.bookshop.co.uk - billige, men har ikke
alt.

Leo Havmøller.

Fra : hls

Dato : 24-03-03 07:59

> Erfaringer udbedes. :)

jeg plejer at søge via
http://www.so.dk/boger eller
http://www.pensum.dk/prissammenligning.php

mvh Henrik

Fra : Søren Johansen

Dato : 24-03-03 13:36

Tak!

Fremragende links.

Søren

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 25-03-03 09:16

Dette er hvad pensum.dk skriver om høje amazone priser :

Amazon.co.uk har så stort et salg til Danmark at lovgivningen kræver at de
pålægger dansk moms, når de sælger til Danmark.
Den pris du ser på pensum.dk er derfor tillagt 25% moms både hvad angår
selve bogens pris og leveringsomkostningerne.
Når du handler hos Amazon.co.uk ser du først denne pris, når du har opgivet
hvilket land din ordre skal sendes til.

-benny

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 10:35

news.tiscali.dk skrev:

>Når du handler hos Amazon.co.uk ser du først denne pris, når du har opgivet
>hvilket land din ordre skal sendes til.

Åh ja, nu dæmrer det. Jeg har som sagt ikke haft problemer, men
jeg husker nu at jeg i forvejen tjekkede hvilke ekstra udgifter
der løb på inden jeg bestilte, og det kan man nemt slå op.

--
Bertel

Fra : Larz

Dato : 25-03-03 12:38

"news.tiscali.dk" <benny@tllh.dk> wrote in
> Amazon.co.uk har så stort et salg til Danmark at lovgivningen kræver
> at de pålægger dansk moms, når de sælger til Danmark.

Ja, det er nemlig latterligt efter min mening.

> [...]
> Når du handler hos Amazon.co.uk ser du først denne pris, når du har
> opgivet hvilket land din ordre skal sendes til.

Sidst jeg bestilte bøger fra Amazon.co.uk blev prisen nærmest fordoblet i
forhold til hvad jeg regnede med :( Det er sidste gang jeg køber bøger
derfra, det havde kostet det samme (hvis ikke mindre) at købe det her i
Danmark.

--
-
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 20:00

Larz skrev:

>Sidst jeg bestilte bøger fra Amazon.co.uk blev prisen nærmest fordoblet i
>forhold til hvad jeg regnede med :(

Hvorfor tjekkede du ikke porto og moms? Du kan da ikke forvente
at et engelsk firma annoncerer til hele verden med danske priser.

--
Bertel

Fra : Larz

Dato : 26-03-03 08:01

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in

> Hvorfor tjekkede du ikke porto og moms? Du kan da ikke forvente
> at et engelsk firma annoncerer til hele verden med danske priser.

Det gjorde jeg jo også - I slutningen af bestillingen kommer de rigtige
priser frem... At jeg så bestilte alligevel er så en anden ting...
Jeg regnede med at når det nu var køb i EU, skulle jeg blot betale engelsk
moms, men sådan er det åbenbart ikke :P

--
-

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-03 08:23

Larz skrev:

>Jeg regnede med at når det nu var køb i EU, skulle jeg blot betale engelsk
>moms, men sådan er det åbenbart ikke :P

Nej, ikke hvis firmaet har en omsætning til Danmark der er over
en vis grænse, vist nok 280'000 kr. Den har Amazon passeret for
længst.

--
Bertel