Tomt recordset !
Fra : Gert Hansen

Dato : 24-03-03 01:53

Jeg leder efter en måde at checke om en mySQL query returnerede et tomt
recordset.

Fra ASP har jeg koden
IF objRS.bof AND objRS.eof
som klarede det

men jeg har endnu ikke fundet noget i PHP der kan klare det uden at trigger
en "supplied argument is not a valid MySQL result resource"

/GertH

Fra : Kim Emax

Dato : 24-03-03 02:08

Gert Hansen wrote:
> Jeg leder efter en måde at checke om en mySQL query returnerede et
> tomt recordset.

$result = mysql_query("SELECT * FROM TABLE");
if(mysql_num_rows($result))
print "der var ingen data i tabellen.";

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Gert Hansen

Dato : 24-03-03 09:07

> $result = mysql_query("SELECT * FROM TABLE");
> if(mysql_num_rows($result))
> print "der var ingen data i tabellen.";

Burde virke men det gør det bare ikke:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource

Min kode ser sådan ud:
$str_SQL = "SELECT * FROM campWH_tbUsers WHERE ('user_id'=frmUSER)";
$result = mysql_query($str_SQL);
if (mysql_num_rows($result))

/GertH

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 24-03-03 09:44

"Gert Hansen" <gert@hansen-net.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Min kode ser sådan ud:
>$str_SQL = "SELECT * FROM campWH_tbUsers WHERE ('user_id'=frmUSER)";
>$result = mysql_query($str_SQL);
>if (mysql_num_rows($result))

Hvis frmUSER er en variabel, så mangler du vel et $-tegn. Jeg forstår
heller ikke dine '' omkring feltnavnet. Uden at kende din
databasestruktur, så ville jeg prøve at skrive

Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Gert Hansen

Dato : 24-03-03 09:54

> Hvis frmUSER er en variabel, så mangler du vel et $-tegn. Jeg forstår
> heller ikke dine '' omkring feltnavnet. Uden at kende din
> databasestruktur, så ville jeg prøve at skrive

Takker. Det var fejl i SQL'en dervar skyld i det...

/GertH

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 24-03-03 09:15

Kim Emax wrote:

> $result = mysql_query("SELECT * FROM TABLE");
> if(mysql_num_rows($result))
> print "der var ingen data i tabellen.";

Mon ikke det skal være
if(!mysql_num_rows($result))
print "der var ingen data i tabellen.";

//el. if(mysql_num_rows($result)==0)

mysql_num_rows returnerer antallet af rækker.
Hvis recordsettet er tomt vil dette give 0,
hvilket svarer til falsk.

mvh
Martin MB

Fra : Kim Emax