sækkeseng
Fra : dorthe jensen

Dato : 23-03-03 22:11

hej

Vi er de heldige ejere af en grand danois, men vi har et problem med at
finde en kasse der er stor nok til ham.
Den kasse han har nu ligger han ud over kanterne som godtnok er af skumgummi
så det er blødt, men vi syntes at det er synd for ham at han ikke kan brede
sig helt ud uden at ligge ud over kanterne.
Vi har set at man kan få en sækkeseng der har målene 1,00 X 1,50 M så der
skulle nok være plads til hunden.
Men da sengen er temmelig dyr vil vi gerne høre om der er andre der har
erfaringer med dem, både gode og dårlige.
Evt også nogle steder man kan købe dem, jeg har nemlig kun fundet et par
steder.

venlig hilsen Dorthe

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-03-03 22:23

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> erfaringer med dem, både gode og dårlige.
> Evt også nogle steder man kan købe dem, jeg har nemlig kun fundet et par

Du kan også bare selv sy et betræk i den ønskede størrelse (i noget kraftigt
stof), så køber du et på billige sækkestole i Ikea eller Jysk og fylder
kuglerne over i betrækket. Derudover syr du et aftageligt betræk, der kan
tages af og vaskes.

-Trine

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 23-03-03 22:32

krøyer kugler fåes også i Peters Resthandel i Roskilde ca 100,- for 100L
og i Silvan ved flamingoisoleringen til døre, i en 300 L sæk Mener faktisk
at det var en billigere literpris
/Carina

Fra : Therese

Dato : 24-03-03 13:21

"Trine Dyrgaard" skrev

> [...]
> stof), så køber du et på billige sækkestole i Ikea eller Jysk og fylder
> kuglerne over i betrækket. Derudover syr du et aftageligt betræk, der kan

Jeg har også planer om at sy (læs: fået syet af svigermor) en sådan
sækkeseng til Bernhard.
Laver man den som et pudebetræk eller som en "boks" og i så fald, hvor høj
laver man den, hvis den har målene 1 x 1,5 m? (Og hvor mange L kugler skal
der ca. i)

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 23-03-03 22:44

dorthe jensen skriver:

> [...]
> erfaringer med dem, både gode og dårlige.
> Evt også nogle steder man kan købe dem, jeg har nemlig kun fundet et par

Hej Dorthe
Jeg vil bare lige nævne den løsning vi har brugt til vores hund, der også fylder
en del i landskabet. Vi har fundet en god, enkelt springmadras, og bruger
almindelige stræklagen betræk, der nemt kan tages af og vaskes. Desuden får han
gerne et tæppe el. lign til at ligge på/putte med. Han er meget glad for sin
seng, og deler den gerne med de andre husdyr, som det ses her:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=47163&kode=
Hilsen Dorthe

Fra : x Vuf x

Dato : 25-03-03 22:36

Sun, 23 Mar 2003 22:44:21 +0100, Dorthe Prip Lahrmann wrote:

> [...]
>gerne et tæppe el. lign til at ligge på/putte med. Han er meget glad for sin
>seng, og deler den gerne med de andre husdyr, som det ses her:

Ja, men husk det skal være en blød springmadras til den sarte Grand Danoir.
Dens albuer, ja i det hele taget dens knogler, tåler ikke et hårdt underlag!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.com/ webmaster@***sonpet.com
Nu er de snart færdige... De flotte nye hjemmesider. /\\|//\

Fra : Is

Dato : 23-03-03 22:44

> [...]
> Men da sengen er temmelig dyr vil vi gerne høre om der er andre der har
> erfaringer med dem, både gode og dårlige.
---

Det er en YDERST dejlig ting !!!! men jeg har ikke kunnet få mine hunde til
at ligge i sådan en "sag" !!!! Til gengæld elsker JEG at ligge og flyde i
den på græsplænen en stor del af året, den suger ikke fugt, og den isolerer
godt fra en kold og klam græsplæne, Så JEG kan anbefale sådan en !!!

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Mari

Dato : 24-03-03 19:18

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ---
>
> Det er en YDERST dejlig ting !!!! men jeg har ikke kunnet få mine hunde
til
> at ligge i sådan en "sag" !!!!

Så gætter jeg på, at der er got mange kugler i den.
Hunden skal synke hallt ned i den - så den også ligger øje med hovedet.

Jeg laver to runde stukker stof, som jeg samler med et 30 cm. bredt
lige stykke. Diameter er 30-40 cm. mere end hundens ryglængde.
Derved bliver sengen rund og ca. 30 cm. høj. yderst - og er
der tilpas med kugler, så er der ca. 10 cm. på midten, når hunden ligger
i senken og 30 cm. i yderkanten.

/Mari

Fra : Smat

Dato : 24-03-03 11:02

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med dem, både gode og dårlige.
> Evt også nogle steder man kan købe dem, jeg har nemlig kun fundet et par

Da Apollo var en lidt mindre hvalp havde han, "hans bedste ven sækkestolen",
han slæbte den med sig over alt, det var en ret flad - slidt - model. Han
har virkelig haft stor glæde af den.
Men lige pludselig en dag begyndte han at tisse i den i stedet for og så har
jeg fjernet den.
Men jeg kan stadig lidt savne at se ham råputte i den

Hilsen
Margrethe.

Fra : bettina

Dato : 24-03-03 11:13

> [...]
> erfaringer med dem, både gode og dårlige.
> Evt også nogle steder man kan købe dem, jeg har nemlig kun fundet et par

jeg har lige fået lavet sådan en hos en veninde, da jeg også synes de var
liige lovlig dyre (omkring 600,- har jeg set den store til hos Maxø).
Især når man, som jeg, var i tvivl om det overhovedet kunne lykkedes at
overbevise Mocka til at bruge den.
Det kostede omkring 300,- i materialer, men så er den også med
vand/smudsafvisende betræk, der kan tages af og vaskes, når den uundgåelige
løbetid er overstået.
Jeg havde lidt håbet på, at hun ville adoptere den til fordel for sofaen,
men det lykkedes ikke. Til gengæld er hendes kurv i soveværelset nu blevet
fjerne, da puden HELT klart blev foretrukket (begge dele fik lov at stå ved
siden af hinanden et par uger. kurven blve overhovedet ikke benyttet). Det
kostede en smule taktik af få hende til at lægge sig på den, for den siger
og opfører sig jo lidt underligt.
Nu skal der bare trampes 147 gange hver aften inden hun lægger sig ned. Til
gengæld rører hun sig ikke ud af stedet hele natten, så noget tyder på hun
ligger ret godt

Vær opmærksom på ikke at fylde så mange kugler i, som du nok vil synes der
skal. Jo flere kugler, jo mere ufleksibel bliver den.
jeg tror bestemt han vil elske den.

Bettina

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 24-03-03 16:50

Hej Dorthe

dorthe jensen wrote:
> [...]
> Men da sengen er temmelig dyr vil vi gerne høre om der er andre der har
> erfaringer med dem, både gode og dårlige.

Vi arvede en gammel sækkestol da jeg ventede vores første barn. Fik syet
nyt betræk og fik ikke lov til at bruge den ret tit, da hunden overtog
den fuldstændigt. Han elsker at ligge i den og er nærmest usynlig da
både han og sækken er sorte.
Hvis du synes at den er for dyr i anskaffelse, så sy sækken selv af
noget slidstærkt stof og køb krøyerkugler og fyld den halvt op. Vores er
lavet med dobbelt betræk og det er en stor fordel, så kan jeg tage det
yderste af og vaske det.
Vi går en tid i møde hvor dens popularitet måske ikke er så stor, da den
er meget varm at ligge i.
God fornøjelse!

Marianne Feddersen

Fra : dorthe jensen

Dato : 25-03-03 19:15

Hej allesammen

Jeg tror at det ender med at vi forsøger at lave en seng selv, jeg har
nemlig en svigermor som er ret skrap til at sy så jeg må bare lige finde ud
af hvor meget jeg skal bruge.
Tak for alle de gode råd

venlig hilsen Dorthe