Brede Klædefabrik
Fra : H L Idestrup

Dato : 23-03-03 20:57

Jeg er interesseret i at finde frem til i hvilken periode fabrikant CARL
JENSEN ejede Brede Klædefabrik.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Henriette Idestrup (www.idestrup.dk)

Fra : Christiansen

Dato : 24-03-03 20:54

Hej !

Carl Jensen blev optaget som compagnon sammen med Edmund Daverkosen i
1887. 1895 omdannedes firmaet til aktieselskab med Daverkosen som
teknisk direktør, medens Jensen forestod salget af fabrikens produkter.

Du kan se mere i Jan Møllers bog fra 1992 om Mølleåen på Cicero´s forlag.

Mvh. Per Christiansen, Hillerød

Fra : H L Idestrup

Dato : 24-03-03 21:21

TAK - den bog må jeg have fat i ......

Fra : JØRGEN FASMER

Dato : 25-03-03 17:08

Kom i tanker om, at vi har nogle årgange af Lyngy-Taarbæk bogen og fandt
deriblandt:

Brede Werck Fabrik og Samfund af Peter Ottosen udgivet af Nationalmuseet
1971.

Heri står side 9 bl.a.

1872 sælges Brede og Klædefabrikken til grosserer William Salomonsen. To af
Salomonsens medarbejdere, Edmund Daverkosen og Carl C. Jensen optoges i 1887
som kompagnoner.

1895 blev I.C.Modeweg & Søn aktieselskab med en kapital på 1½ million
kroner. Daverkosen og Carl C.Jensen blev administrerende direktører.

1918 dør direktør Edmund Daverkosen.

Indlagt i hæftet lå en fotokopi af en maskinskrevet liste med flere
oplysninger, hvoraf det fremgår, at Carl C. Jensen dør 1922

Hilsen
Jørgen Fasmer.

<3e7e1017$0$216$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

Fra : H L Idestrup

Dato : 28-03-03 07:11

Tak for alle svar.

Jeg har nu fået verificeret og nuanceret familiehistorierne og kan komme
videre med ham