Valg af kattegrus
Fra : Asbjørn Christensen

Dato : 23-03-03 20:12

Hej med jer

Vi har fået en sød kat (Cæsar) for cirka en måned siden.

I den forbindelse har vi nu prøvet tre forskellige kattegrus.
Et helt almindeligt (Brunt), dette var det bedste men den
går bare rundt med halv røde poter. For at undgå dette
købte vi et hvidt produkt (klumpende), det klumpede så
meget vi knapt nok kunne få det ud af bakken. Så har vi
prøvet nogle træpiller, men det er den ikke glad for og det
tager heller ikke lugten så godt.

Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor
i køber det.

Med venlig hilsen - Asbjørn

Fra : Kate

Dato : 23-03-03 21:38

"Asbjørn Christensen" <Asbjoern@adslhome.invalid> wrote in

> Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
> for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor
> i køber det.

Det jeg bruger hedder Extreme Classic. Det er godt nok temmeligt
pebret, koster ca, 170 kr for 16 kg. i de dyrhandlere som ligger indfor
rækkevidde af mit hjem, men jeg synes det det er supergodt. Nu har jeg
så også 4 indekatte, derfor skal det være et godt produkt.

Jeg brugte en overgang BioKat, men syntes det begyndte at støve
voldsomt og droppede det. Ligge i et prisleje omkring 100 kr. for 20
kg.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Allan Johansen

Dato : 24-03-03 12:50

<Snip>
"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rækkevidde af mit hjem, men jeg synes det det er supergodt. Nu har jeg
> så også 4 indekatte, derfor skal det være et godt produkt.

</Snip>

Hej Asbjørn, Kate og alle andre

Jeg kan også anbefale Extreme Classic, men synes dog at 170 kr. lyder som en
høj pris.
Da jeg er opdrætter og køber en større mængde af gangen, så husker jeg
desværre ikke pt. den vejledende pris for en 16 kg sæk.

Jeg handler mit Extreme Classic grus hos www.pethouse.dk, som leverer det
til min dør.
Pethouse finder man i Odder, men bringer ud over hele Jylland og
eftersigende også på Sjælland.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-03-03 13:14

"Allan Johansen" <hesselbjerg_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg er opdrætter og køber en større mængde af gangen, så husker jeg
> desværre ikke pt. den vejledende pris for en 16 kg sæk.

129,- kr. Og to gratis, når man har købt 10 sække

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Hanni Willenbrock

Dato : 24-03-03 14:23

> Jeg kan også anbefale Extreme Classic,
> 129,- kr.
Hvad med porto?

>Og to gratis, når man har købt 10 sække
Sparer man op, hvis man f.eks. kun køber 2 sække af gangen, dvs. når man
efter 1-2 år har købt 10 sække i alt, modtager man så stadig 2 gratis?

Mvh. Hanni

Fra : Allan Johansen

Dato : 24-03-03 19:17

<Snip>
"Hanni Willenbrock" <hannic05@nybro.dk> skrev i en meddelelse
> Sparer man op, hvis man f.eks. kun køber 2 sække af gangen, dvs. når man
> efter 1-2 år har købt 10 sække i alt, modtager man så stadig 2 gratis?
</Snip>

Nej, men du kan gøre det, at du går sammen med andre om at købe de 10 sække.
På samme måde gør vi, når vi splejser om en palle

Ang. dit spørgsmål om porto, så kan du ringe til www.pethouse.dk og forhør
dig om prisen incl. levering til døren.
At sende 2 sække med fragtmanden kan ikke betale sig.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
www.hesselbjerg.dk

Fra : Kate

Dato : 24-03-03 23:01

"Allan Johansen" <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote in

> Jeg kan også anbefale Extreme Classic, men synes dog at 170 kr.
> lyder som en høj pris.

Det har du helt ret i. Jeg har gennem længere tid købt sammen med mine
forældre i store mængder, noget de står for. Jeg mener at vi gav 115 kr
for dem sidst, men jeg havde forregnet mig og løb hurtigere tør end jeg
plejer, så jeg var ved at falde bagover da jeg så prisen i dyrecenteret

> Pethouse finder man i Odder, men bringer ud over hele Jylland og
> eftersigende også på Sjælland.

Ja, det gør de vidst, men så vidt jeg kan se er det med postdanmark og
så ser det ud til at man skal være hjemme når det kommer. Jeg vil ikke
tage fri i flere dage hvis jeg ikke ved nøjagtigt hvornår det kommer,
det har afholdt mig fra at bestille.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-03-03 17:13

In article <3e7f8030$0$136$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> [...]
> så ser det ud til at man skal være hjemme når det kommer. Jeg vil ikke
> tage fri i flere dage hvis jeg ikke ved nøjagtigt hvornår det kommer,

Præcis, hvad der også afholder mig fra at købe hos de firmaer, der
bruger postvæsenet. Der er ikke meget fidus i at skulle hente 80 kg
kattegrus på posthuset - slet ikke når man ikke har bil

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-03-03 18:23

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> writes:

> Præcis, hvad der også afholder mig fra at købe hos de firmaer, der
> bruger postvæsenet. Der er ikke meget fidus i at skulle hente 80 kg
> kattegrus på posthuset - slet ikke når man ikke har bil

tog lige det hele med...
Jeg undres for herovre på fastlandet har vi da pakkepost om aftenen,
for sjovt nok er de fleste jo på arbejde om dagen, hvilket posten (i
det mindste herovre) har fundet ud af og så lavet en aftenpakkepost og
det er faktisk det meste af alt som kommer om aftenen, fra klatremiljø
til pc-stumper, så måske i skulle tjekke på det lokale posthus om de
ikke bringer ud om aftenen også...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-03-03 18:49

In article <m37kanl5sc.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> [...]
> det er faktisk det meste af alt som kommer om aftenen, fra klatremiljø
> til pc-stumper, så måske i skulle tjekke på det lokale posthus om de

Her er posten tilsyneladende lettere skizofren... for nogle pakker
kommer om aftenen, andre om dagen. Jeg tror de store pakker kommer om
aftenen og de mindre om dagen (?). Men når man har aftenarbejde hjælper
det ikke stort at de omtalte 80 kg kommer om aftenen - også fordi
man ikke ved præcis _hvilken_ aften det lander...
Alle mulige mindre ting - bøger, tøj, software, you name it - bestiller
jeg med stor fryd på nettet og får med posten, bare det har en
størrelse så jeg kan bære det hjem fra posthuset

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-03-03 20:31

> [...]

> det ikke stort at de omtalte 80 kg kommer om aftenen - også fordi
> man ikke ved præcis _hvilken_ aften det lander...

Ja, nogen pakker kommer også om dagen her, men det er vist nede i
bogklubstørrelse for de flestes vedkommende, for...>

> Alle mulige mindre ting - bøger, tøj, software, you name it - bestiller
> jeg med stor fryd på nettet og får med posten, bare det har en
> størrelse så jeg kan bære det hjem fra posthuset

....< lige bortset fra en lille pakke på størrelse med en cd, har jeg
fået alt andet om aftenen...

Men jeg kan godt se problemet for jer, når du er på aftenarbejde, men
jeg tænkte sådan mere generelt. Nogen må da arbejde om dagen også
derovre for når jeg er i området synes jeg altid at der er
mylretid. Men ok jeg er vel også forvænt, det antal biler jeg ser her om
ugen/måneden ser jeg i kbh-området på én gang
mens jeg venter på grønt lys...*S*

Skulle overbringe en hilsen fra Melissa til Saga, var noget med at
endelig er ham slaven til at slæbe med udenfor på længere ture i
omegnen...*spinnn* Så hun håber at det gode vejr også er ovre hos jer...

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 20:46

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> Jeg undres for herovre på fastlandet har vi da pakkepost om aftenen,

Okay, indrømmet jeg har ikke fået pakkepost af større betydning længe,
men sidst var det med afhentning på posthuset...tænke tænke....hvornår
kan det ha' været. Tror ikke det er mere end et par måneder siden.
Kunne slå et smut forbi en dag og forhøre mig, ellers kører jeg bare
til Gentofte og giver de mange penge for det, der kan jeg da køber
Classic'en.

Fra : Vibeke J

Dato : 25-03-03 21:03

> Præcis, hvad der også afholder mig fra at købe hos de firmaer, der
> bruger postvæsenet. Der er ikke meget fidus i at skulle hente 80 kg
> kattegrus på posthuset - slet ikke når man ikke har bil

Nu bestiller jeg jo kattemad over nettet, og det kommer med posten - 45 kg
ad gangen. Og der er et klistermærke på hvor der står at det godt må stilles
foran døren hvis man ikke er hjemme. Så man kan jo lige forhøre sig om de
har mulighed for at sætte sådan et mærke på.

/Vibeke

Fra : Allan Johansen

Dato : 28-03-03 00:05

<Snip>
> [...]

> så ser det ud til at man skal være hjemme når det kommer. Jeg vil ikke
> tage fri i flere dage hvis jeg ikke ved nøjagtigt hvornår det kommer,

Hej Kate

Nej, Pethouse kommer eftersigende i egen bil til Sjælland mindst 1 gang pr.
mdr.

Andre former for fragt af grus og foder kan man godt glemme, da det bestemt
ikke kan betale sig.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Kate

Dato : 28-03-03 16:04

> Nej, Pethouse kommer eftersigende i egen bil til Sjælland mindst 1
> gang pr. mdr.

Så vil jeg da nok undersøge dem nærmere, for jeg synes det kunne være
rart ikke at være afhængig af at skulle køre efter det

Fra : Mulle's mor

Dato : 23-03-03 21:49

<klip>
> Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
> for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor
> i køber det.
>
> Med venlig hilsen - Asbjørn
</klip>

Hej Asbjørn
Jeg - og mine tre katte, er helt vild med Catty, kattestrøelse (grøn pose),
som er en slags træpiller. Vi synes de dufter vildt godt, og har prøvet
mange andre slags kattegrus/strøelse, men er altid vendt tilbage til dette
produkt, som du kan købe i Kvickly, Brugsen, og muligvis også i Dagli'- og
LokalBrugsen.
En pose holder hos os, en uge (vi har tre kattebakker) og koster ca. 22kr.
Da det er træ, farver det ikke deres fine poter :)

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Helle

Dato : 23-03-03 22:01

Hejsa.
Jeg kan anbefale dig Extreme Classic. Vi har prøvet Catty fra FDB og så har
vi prøvet biokat men ingen af delene var særlig gode, synes jeg. Derimod er
Extreme Classic rigtig godt. Det er fint sand med en svag duft af babypudder
og så klumper det super godt. Ja det er en smule dyrt men jeg synes at
prisen er yderst rimelig når man ser på kvaliteten.

Mvh Helle

Fra : sn67

Dato : 23-03-03 23:03

"Asbjørn Christensen" <Asbjoern@adslhome.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
> for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor

Jeg bruger det hvide, klumpende fra Aldi. Kan ikke lige huske hvad det
hedder selv om jeg har adskillige poser til at stå derhjemme. Men de har kun
den ene slags, så du kan ikke ta' fejl. Nu ved jeg ikke hvad det var for et
mærke du har prøvet, men kan problemet med at det "klumper for meget" ikke
skyldes, at du ikke fjerner klumperne ofte nok. Jeg har to katte og to
bakker, og hvis ikke jeg vil risikere at det bliver een stor klump, skal jeg
rense ud i dem et par gange i døgnet.
Held og lykke med det
Susanne

Fra : Bente Jepsen

Dato : 23-03-03 23:04

"Asbjørn Christensen" <Asbjoern@adslhome.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej med jer

kattegrus.
> købte vi et hvidt produkt (klumpende), det klumpede så
> meget vi knapt nok kunne få det ud af bakken.

Hej Asbjørn.

Det der med at det er svært at få ud af bakken, kan måske afhjælpes af at I
kommer et meget tykkere lag grus i kassen.

Jeg bruger også Extreme til mine 3 og vil bestemt ikke skifte. Jeg køber hos
www.zooplus.de , det er i Tyskland og der koster en pose med 15 kg. ca. 100
kr., eneste betingelse er at man skal have et Visa-kort.
15 kg. varer ca. 14 dage til 3 uger.

Mange hilsner og tillykke med Cæcar.

Bente

Fra : Pia Thomsen

Dato : 24-03-03 10:07

Bente skrev:
15 kg. varer ca. 14 dage til 3 uger.

Til hvor mange katte?
Jeg har nu tre katte - havde fire indtil i fredags, hvor Smutter, min huskat
fik et nyt hjem - og en pose Extreme Classic (16 kg.) holder ca. 3 uger
her.....

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Bente Jepsen

Dato : 24-03-03 23:00

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Bente skrev:
> 15 kg. varer ca. 14 dage til 3 uger.
>
> Til hvor mange katte?
> Jeg har nu tre katte - havde fire indtil i fredags, hvor

Gisp
Det var altså også mig der skrev forkert, jeg fylder op hver 3. uge ca. og
dvs. at posen varer ca. 1,5 måned.

Godt du var vågen

Mange hilsner
Bente

Fra : Niels L.

Dato : 24-03-03 18:27

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7e2f3c$0$29518$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

klip

> [...]
100
> kr., eneste betingelse er at man skal have et Visa-kort.

Hej Bente...

Hvad koster det at få varerne sendt? (Fragt).

Mvh.
Niels

Fra : Bente Jepsen

Dato : 24-03-03 23:02

"Niels L." <nilau3@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster det at få varerne sendt? (Fragt).
>

> Mvh.
> Niels

Sidst jeg bestilt fik jeg 4 poser og betalte ikke fragt.
Men jeg mener egentlig jeg havde læst mig til at det skulle koste 6 euro (x
7,5 kr.), så jeg ved ikke rigtig om den holder næste gang.

Mange hilsner
Bente

Fra : Signe Sørensen

Dato : 24-03-03 22:34

> [...]
> 100
> >

> Hej Bente...
>
> Hvad koster det at få varerne sendt? (Fragt).

Hej Niels.

Jeg har lige købt 6 sække Extreme Classic hos Zooplus. Jeg kom af med
654 kr. inkl. fragt. Så det er 109 kr. pr. sæk.
Det er for mig meget at spare 70 kr. pr. sæk, for her i byen har jeg kun
set det til 179 kr. for 16 kg.

Med venlig hilsen
Signe Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Grit Wessel

Dato : 24-03-03 23:35

> Hvad koster det at få varerne sendt? (Fragt).

Det koster 6,90 euro (ca. kr. 50,-) i fragt til Danmark.
En 15 kg sæk af Extreme Classic (i Danmark vejer de 16 kg) koster 13,39 euro
(ca. kr. 100,-)

Men det er ikke kun gruset, der er billigere. F.eks. koster en 5 kg Hill's
Oral Care hos ZooZity.dk kr. 309,- mens den hos ZooPlus.de koster 35 euro
(ca. kr. 260,-)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Denise

Dato : 24-03-03 13:45

> [...]
>
> Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
> for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor

Hej Asbjørn
Du kan læse lidt om de forskellige typer kattegrus på vores allesammens
hjemmeside www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=96
Og der ligger en god anmeldelse under Extreme Classic skrevet af Line
Jeg bruger selv Extreme Classis (dog også Bio Kat i anden kasse) og det
holder utroligt længe.
Hilsen Denise

Fra : Torben Hansen

Dato : 24-03-03 15:53

Hej.

Jeg kan varmt anbefale noget der hedder SILLE klumpende kattegrus fra FAKTA.
Det koster omkring 25 kr. og det lugter ikke. Jeg bruger det selv til 2
indekatte.
Hilsen Tine
Vejle

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 24-03-03 18:31

On Sun, 23 Mar 2003 20:11:31 +0100, "Asbjørn Christensen"
<Asbjoern@adslhome.invalid> wrote:

>Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
>for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor
>i køber det.

Extreme Classic herfra også

Til mine to holder en pose ca. en måned - måske lidt over. Og der er
et godt tykt lag i hele tiden.

Efterfølgende køber jeg en pose jeg bruger til at fylde op med. Og den
kan nok vare i 1½ måneds tid :)

Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-03-03 23:23

Asbjørn Christensen wrote:
> Er der nogen af jer som kan anbefale noget godt og ikke
> for dyrt kattegrus, som ikke farver poterne, og gerne hvor
> i køber det.

Min kæreste og jeg bruger Litter Pearls (eller faktisk hedder det
Percato, men det er det samme koncept) ..

På trods af de noget dårlige anmeldelser produktet har fået på
dk.fritid.dyr.kat's hjemmeside, vil jeg sige at det virker godt her.

Det er korrekt at der samler sig tis på bunden af kassen, men det
kan nemt holdes rimeligt tørt hvis man bare flytter godt rundt på
perlerne med skeen en 3-4 gange om ugen, eller bare gør det når man
fjerner en lort.

Det lugter iøvrigt ikke, og Percato-udgaven indeholder nogle få
perler med farvestof, så kassen ikke bliver helt gul, men derimod
grøn... ;)

De små poser med 3.6L i kan man godt glemme hvis man har to katte,
da det kun holder ca. en uge..

Indtil videre har vi kørt på en 7.2L pose i ca. 3 uger, og det er
absolut ikke nedslidt endnu.
Kattene har heller ikke noget problem med det, og er meget gladere
for det end de var for det aldigrus vi brugte før..
Dog er de holdt op med at grave lorte ned, men det har vi det nu fint
med, fordi så bliver de også fjernet fra kassen meget hurtigere.

Perlerne er temmeligt dyre i danmark, men koster kun ca.
60-70kr/posen i tyskland hos zooplus.de ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)