Heste ved kro
Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 23-03-03 18:33

Hej NG

Er der nogen der kan sige mig hvad kroen hedder
på det billed der hedder "Et kobbel heste ved en kro"
af Otto Bache.
jeg vil også gerne vide hvad maleren hedder der har malet
postvognen ved en kro.

Mange hilsner
Majbritt

Fra : alice_trauelsen

Dato : 23-03-03 22:04

Hej
Den med kroen tror jeg hedder Lindenberg kro.

Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-03-03 06:40

alice_trauelsen skrev:

> Den med kroen tror jeg hedder Lindenberg kro.

Det er 'næsten' rigtigt.
Det var Lindenborg Kro, som lå i Lejre Kommune ved
den gamle landevej mod Holbæk. Den gamle kro er
desværre brændt. Kroen hørte under Lindholm Gods.
Otto Baches maleri fra 1878 er også gengivet på et
frimærke, se evt:
<http://www.values.ch/Art-Gallery/Animals/anim_ms1.jpg>

(Billedet med post-diligencen har jeg endnu ikke kunnet finde).
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 24-03-03 07:34

Hej Herluf

> (Billedet med post-diligencen har jeg endnu ikke kunnet finde).
Tak for hjælpen jeg håber du kan hjælpe med post-diligencen
ved du om dette biled er sjældent eller nemt at få fat i.

Maj

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 24-03-03 16:08

Mon, 24 Mar 2003 07:34:24 +0100, skrev "Majbritt Sørensen"
<majbritt.sørensen(remove-me)@tiscali.dk> :

>Tak for hjælpen jeg håber du kan hjælpe med post-diligencen

Motivet blev udgivet som frimærke (miniark) engang i 70'erne.
Du kan se det her:
http://www.samlerforum.dk/billeder/hafnia.jpg

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 27-03-03 20:46

">
> (Billedet med post-diligencen har jeg endnu ikke kunnet finde).

billedet med postvognen hedder

> "Ageposten fra Frederikshavn på vej til Skagen",
af Carl Locher 1885
Jeg har fået det sporet på Skagen muserum.

Majbritt