Cykel til Pige der bliver 6 år til sommer ~
Fra : Jan

Dato : 23-03-03 15:47

Hejsa

Min datter bliver 6 år til sommer - hun hører ikke til de højeste piger men
er nu ganske alm.
Men vi overvejer at købe en cykel til hende i fødselsdagsgave, men jeg har
ikke helt styr på det tommer - så hvilke tommer cykel skal man købe til en
pige på den alder ???
Nogle specille mærker der kan anbefales - skal man bare købe en billig eller
skal man ofre kassen ????

Mvh

Jan

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 23-03-03 17:07

Jan wrote:
> [...]
> ikke helt styr på det tommer - så hvilke tommer cykel skal man købe til en

Det med størrelsen er lettest hvis I tager hende med ind i
cykelforretningen og prøver. Når sadlen er helt nede skal hun kunne nå
jorden med flade fødder, så skulle den passe. Jeg ved godt at det bliver
svært at holde hemmeligt, men måske er der et barn i jeres omgangskreds
med ca. samme benlængde I kunne låne til lejligheden.

> Nogle specille mærker der kan anbefales - skal man bare købe en billig eller
> skal man ofre kassen ????

Vores ungers cykler er købt efter at skulle være stærke og ikke for
tunge. Prisen har været ca. 1000.- pr. stk, men de passer jo heller ikke
i så mange år.
De kunne ligeså godt være brugte, så ind i en butik og finde størrelsen
og så igang med DBA.

Marianne Feddersen

Fra : Nette

Dato : 28-03-03 13:16

"Jan" skrev i en meddelelse
> Men vi overvejer at købe en cykel til hende i fødselsdagsgave, men jeg har
> ikke helt styr på det tommer - så hvilke tommer cykel skal man købe til en
> pige på den alder ??

Mål hendes skridtlængde fra skridtet til jorden. Dette mål minus 5 cm. skal
der være fra sadelstange og ned til jorden på cyklen.

> Nogle specille mærker der kan anbefales - skal man bare købe en billig
eller
> skal man ofre kassen ????

Så længe hun selv er ligeglad, så synes jeg, du skal købe en brugt. Det
varer jo ikke mange år, før hun skal ud og have en der er større igen, og en
god brugt cykel, kan sagtens holde indtil da.

Tillykke med hende...

Husker tydeligt hvordan min far bandt kosteskaftet på bagagebæreren og løb
ned af gaden med os, da vi skulel lære at køre på to-hjulede.

Nette

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-03 21:08

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle specille mærker der kan anbefales - skal man bare købe en billig
eller
> skal man ofre kassen ????

Hvis du ikke begynder at tude når den bliver skrammet (og det gør den!) så
køb blot en ny.

Jeg købte en brugt Bilka-cykel (jeg tror ikke hun kunne se at den var brugt)
til 200 da hun fyldte 3, og jeg var nu glad for at jeg ikke havde givet mere
for den. Så hellere bruge pengene på en ordentlig cykelhjelm og nogen knæ og
albuebeskyttere. Efter 3 måneder kørte hun uden støttehjul, og da hun blev
3½ fandt vi en brugt Winther-cykel et par numre større. Den er godt nok
temmelig meget for stor, så i starten kunne hun ikke stoppe/starte selv, men
til gengæld kunne vi køre nogen lange ture. Den lille kunne man altså kun
køre til købmanden og tilbage igen. Det passede fint når den voksne gik ved
siden af, men hun kunne slet ikke følge med en voksen på cykel.

En brugt Winther-cykel kan du altid sælge igen. Den splinternye Bilka-cykel
jeg købte til konen for 3 måneder siden ligner allerede et lig. Kromen er
kun pæn i 2 måneder, så begynder den allerede at ligne en rødspætte.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-03 21:08