Reventlov
Fra : hans brunbjerg

Dato : 23-03-03 15:03

Kære læsere! kan nogen af jer give mig yderlige oplysning om flg.

Greve Conrad Reventlov til grevskabet Reventlov, kammerherre, og kommandør
af søetaten købte i 1804 af Morten Pedersen Hyrup, Vingsted mølle i Vejle
Amt - Jeg er nu kommen i besidelse af en kilde som oplyser at han med en
Maria Sophia Bragh havde 2 uægte børn, en søn, og en datter hvis navn ikke
kendes - datteren blev gift med en Major Munch fra Århus.- dette ægtepar
havde flere børn og to sønner Christian-og Herman Munch, blev opdragne hos
mormoderen i Vingsted mølle. - Jeg spørger nu:
1:Var denne Conrad Reventlov gift
2: Hvem var Maria Sophia Bragh
3: hvad hed deres datter som blev gift med Major Munch

tak for evt. svar
Brunbjerg

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 23-03-03 15:14

prøv f.eks.

http://www.reventlow.dk

--
Regards / Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 17. Mar. 2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : jensaxel

Dato : 06-04-03 20:09

Scannet fra Fra Danske Norske søofficerer, ikke læst korrektur.
G. 640. Reventlow, Conrad Georg, Greve, f. 26/7 1749 (Slots K.'s Daabspr.) ;
SØn af Geheimekonferensraad, Greve Christian Detlev R. (171a-.1775) og
Hustru Johanne Sophie Frederica f. Baronesse von Both- mer (1718-54) ; g.
2/8 1783 m. Friderica Sophie RØmeling, f. 27/10 1759 (Holmens K.) , t 22/8
1843 i Frankrig, Datter af Admiral Hans Henrich R. og Hustru Edele Dorothea
f. Scheel; Ægteskabet oplØst 1786.
1760 vol. Kadet, 6/8 1766 Sekltnt., 1767 m. Fregatten H avfruen til
Middelhavet og Marokko, 9/12 s. A. Kaptltn., 15/10 1768 skal fØlge Professor
Hee's Forelæsninger (Adm. K. B.), 1769 m. Orlogsskibet Juliane Marie i Esk.,
15/3 1770 Kapt. m. Anc. f. 8/3 s. A. (Kgl. Res.), 1770-71 m. Orlogsskibet
Prins Friderich i Esk. til Algier (se under F. C. Kaas), 28/7 1771
Generaladjudant (Kgl. Res.), 1771-72 Orlov for at opholde sig paa sine
Godser, Kammerherre, 1773 Næstkom. i Or- logsskibet Cronprintzen i Esk.,
29/12 1774 Auscultant i Adm.- og Kom- mis.-Kollegiet (Kgl. Kabinetsordre,
Kgl. Res. 2/1 1775) , 1776 Chef for Orlogsskibet Mars, sejlede dette til
Frederiksværn, overtog der Orlogs- skibet Dannebrog og fØrte det til Kbh.,
20/8 1778 tilladt at rejse til England paa egen Bekostning for at sØge
Lejlighed til at blive placeret paa den engelske Flaade (Kgl. Res.) , s. D.
Kgl. Rejsepas, 22/9 s. A. Instruktion for Rejsen (Adm. K. B.) , 6/11 s. A.
er kommet til London via Hamburg og Holland (I. S. Adm.) , 3/5 1779 melder
at være kom- met om bord i Orlogsskibet Royal George, 100 Kan., 6/9 1779 er
med den engelske Flaade kommet tilbage til Spithead Red, »retirerede for
Fjenden fra Cap Lizard af. Saaledes har den engelske Flaade flygtet lige
hertil, stedse uden Orden« (I. S. Adm.) , 14/10 s. A. melder fra Gosport, at
han er sat i Gældsfængsel. Glarmester Chr. Clausen i Kbh. har transporteret
3 Obligationer til John Allen i Clements Inn i London, der har ladet ham
fængsle (I. S. Adm.) , ved Gesandtens Medvirkning blev han lØsladt og rejste
til Danmark, 19/4 1780 Kongen udtaler sin Tilfredshed med hans Kampagne i
engelsk Tjeneste, hvortil han dl ikke skal vende tilbage (Kgl.
Kabinetsordre, Adm. K. B. 20/4 s. A 1780 Chef for Fregatten A/sen til
Kanalen for at beskytte den dan~ Koffardifart, 24/9 s. A. melder, at A/sen
med Lods ombord grundstØd ved IndlØbet til Portsmouth, Fregatten kom af
Grunden efter en Tim' ForlØb med Assistance af et engelsk Orlogsskib (I. S.
Adm.), 17j Chef for Fregatten MØen i Esk. og derefter 1781-83 med samme I
Vestindien, 14/6 1781 Instruktion for Togtet (Kgl. Res.), 19/6 s. A.
Sejlordre (Adm. K. B.), 28/8 s. A. melder f Lissabon, at der er udbrudt
Forraadnelsesfeber ombord, 6 dØde, 31 syge la paa det engelske Hospital sst.
(l.
Adm. ) ,11/9 s. A. der er ialt 9 dØde l 82 Mand syge (I. S. Adm.), 18/10 s.
, har faaet de syge ombord og fortsætter Vestindien (I. S. Adm.), 31/12 s.
A. Kom kapt., Juni 1783 Orlov for at bo paa sit Godser og holde Bryllup,
26/5 1784 Asse sor i Adm.- og Kom.kollegiet dog ud« Underskrift (Kgl. Res.),
s. A. Chef fl Orlogsskibet Ditmarsken paa Besejlin 20/5 1785 Orlov for at
rejse til Wiesbadc og Spa (Kgl. Res. ) , 1788 Orlov for :
opholde sig paa sine Godser, s. A. Chef for Orlogsskibet Arvepril Friderich
i Esk., Skibet blev udlagt i de fØrste Dage af Oktbl men medio Novbr.
beordret indlagt og oplagt paa Grund af Sygdom Besætningen. 30(12 s. A.
nedsættes en Generalkrigsret for at undersØge Aarsagen til Sygdommen og de
Syges Forplejning og eventuelt paadØmme Sagen (Kgl. Res.) .Der var paa
Togtet dØd 52 Mand, ved Hjen komsten til Kbh. blev 182 lagt paa Hospitalet,
ialt har 300 Mand værl syge. 15/6 1789 ved Generalkrigsret dØmt till Maaneds
Arrest og Si gens Omkostninger for »betydelig Ligegyldighed«, 29/7 s. A.
blev Don men af Kongen forandret til Frifindelse, men R. skal betale Sager
Omkostninger (Kgl. Res. Nr. 208, 209) .1790 Chef for Orlogsskibl Prinsesse
Lovisa Augusta i Esk., 31/7 s. A. KommandØr, 10/2 1791 al sØger om
Tilladelse til at bo paa sine Godser i 8 Maaneder (I. S. Adm: hvilket blev
tilstaaet, 6/1 1792 fritages for Tjenesten i Adm.- og Kon Kollegiet (Kgl.
Res.), hans Orlov prolongeres stadig, 23/10 1795Afske efter AnsØgning med
Pension, t 9/4 1815 paa Sandbjerg, begravet DybbØl K.

mvh
jensaxel