Hundepoterne er tørre
Fra : Kirsten Schoubo

Dato : 23-03-03 14:57

Hej NG !
Jeg har en Golden Retreiver der hedder Bailey.
Jeg er ved at lære ham at jeg godt må klippe kløerne. (vi er ikke helt enige
endnu)

Samtidig har jeg opserveret at hans poter er meget tørre.

Hvad er bedst at bruge ?

Jeg synes at kunne huske at der var en der fortalte at alm. husholdningsolie
er godt.

Men hundens poter bruges jo også til at komme af med varmen gennem.
Jeg vil helst ikke genere ham med noget forkert fedtstof, nu vi lige
forhandler om adgangen til hans poter.

Hilsen

Kirsten

Fra : skingur

Dato : 24-03-03 08:52

"Kirsten Schoubo" skrev d. 23-03-03 14:57 dette indlæg :
> [...]
>
> Men hundens poter bruges jo også til at komme af med varmen gennem.
> Jeg vil helst ikke genere ham med noget forkert fedtstof, nu vi lige

Hej Kirsten
Hos dyrehandleren kan du få "potevoks", der både tilfører poterne fugt
og beskytter dem mod fx salt fra vejene. Ganske almindeligt bivoks (jeg
har noget læderfedt, der er lavet af bivoks) er også godt...det skal
være noget, der ikke dufter, for ellers tror hunden, at dens poter har
forvandlet sig til godbidder...

Når du nusser ham, så masser hans poter, mange hunde kan godt lide de,
og samtidig vænner de sig til, at vi gerne må røre dem.

God pedicure!

Kh Christina, hvis gravhund tror man klipper poterne af ham, når han får
ordnet negle...

GRAVHUNDE HAR IKKE BEN, DE HAR POTER!

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-03 21:22

Hvad med vaseline? Kan det bruges i nødstilfælde?

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Fra : skingur

Dato : 26-03-03 21:53

"Louise Viborg" skrev d. 26-03-03 21:22 dette indlæg :
> Hvad med vaseline? Kan det bruges i nødstilfælde?
>
> Mvh. Louise
> Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
> www.shunozahra.dk
>
> Hej Louise
Vaseline er noget usædvanlig fedtet stads, der lukker porene i huden.
Jeg ved ikke, hvorfor mennesker er så vilde med at smøre det på deres
læber... det får al naturlig hudlæbefedtproduktion (!!!!!) til at gå i
stå, så man sluttelig skal smørere oftere og oftere. Af samme grund vil
jeg mene, at det er totalt uegnet til hundepoter - det trænger ikke ind,
men lægger sig som en fedtet overflade, der enten 1) laver vildt nuttede
hundepotemærker på de afhøvlede gulve eller 2) ender i hundemaven efter
at være blevet bearbejdet af en hundetunge....

Så er alm. olivenolie el. lign. bedre!

Kh Christina, der tror dværggravhunden kunne lave nogle afsindigt
nuttede små mærker på gulvet

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-03-03 10:06

Hej Louise o.a.

Vaseline blev mig bekendt allerede i halvfjerdserne dømt kræftfremkaldende ....

/Kim

Fra : Smat

Dato : 27-03-03 14:13

> Hej Louise o.a.
>
> Vaseline blev mig bekendt allerede i halvfjerdserne dømt kræftfremkaldende
>
> /Kim

Det tvivler jeg på der er hold i. Vaselin er jo et fedtstof som så mange
andre. Vaselin indgår i mange cremer og salver, jeg har alding hørt at det
skulle være kræftfremkaldende. Man anvender vaselin som fedtbase i mange
medicinske cremer og salver, man havde vel fundet et alternativ nu hvis det
allerede var kendet i 70érne.
Vaseline er jo bare det navn et firma gav det vaselin de stoppede i en dåse.
Nå det var ikke for at starte en diskussion der ikke hører til her. Men jeg
er bare meget uenig... hvis du kan henvise til materiale modtager jeg med
glæde, det er jo herligt at blive klogere.

Margrethe

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 28-03-03 09:06

Hej Margrethe

Vaseline er et petrokemisk produkt hvilket i sig selv får mine alarmklokker til
at ringe. Det bruges ikke i kosmetikprodukter fordi det er det bedste, men fordi
det er det billigste. Vaseline (eller Petrolatum som det også hedder) er et
affaldsstof fra den olieindustrien. Det findes på Miljøstyrelsens såkaldte
'effektliste' der omfatter ca. 1000 skadelige stoffer hvis anvendelse vurderes
at være årsag til en væsentlig belastning af sundhed og miljø.

Jeg vil hverken smøre min hund eller nogen anden ind i 'spildolie' hvorfor vi i
min husstand holder os til de vegetabilske olier, og det er mig i øvrigt en gåde
hvorfor nogen vil.

/Kim

Postscriptum:
http://www.greeninfo.dk/rapport/Miljoevurderingafbabysaebe.doc