fødselsdag script i asp
Fra : Remo

Dato : 23-03-03 12:33

Hejsa Alle sammen

jeg leder efter et fødselsdags Scritp i asp. Det skal bruges til en
Børnehave jeg er ved at lave.
Det skal være således at når der er et bar der har fødselsdag kommer der en
fx. popupbox frem
hvor der står fx Camilla S. Blåstue bliver 5 år idag, så skal det også
fungere at næste år så hvise den igen bare med et år ældre.

Hvem kan lave det ??

eller Hvem har sådan et liggende.

--
Med Venlig Hilsen

Remo Munk-Olesen
Løvparken 15
9700 Brønderslev
E-mail rmo@pc.dk
Tlf. 98 80 24 84

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-03 15:27

"Remo" <rmo@pc.dk> wrote in message
> Hejsa Alle sammen
>
> jeg leder efter et fødselsdags Scritp i asp. Det skal bruges til en
> Børnehave jeg er ved at lave.

Hummm, du er vidst meget viril?? At lave sin egen børnehave, det må give en
masse gode børnepenge

> [...]
> hvor der står fx Camilla S. Blåstue bliver 5 år idag, så skal det også
> fungere at næste år så hvise den igen bare med et år ældre.

Hvis du har et felt i din database der hedder "DOB" (day of birth), så kan
du lave det på følgende måde:

' sæt denne funktion i toppen af asp siden.
Function DateToSql(Value)
DateToSql = "DateSerial(" & Year(Value) & ", " & Month(Value) & ", " &
Day(Value) & ") "

End Function

' vælg børn der har fødselsdag i dag
strSQL = "SELECT Navn FROM tblBoern WHERE DOB ="&DateToSql(Date)&" ORDER BY
Navn "

udskriv navn, brug en lykke til at løbe hele recordsettet igennem. (do while
not ors.eof loop)
<%=oRs("Navn")%> har fødselsdag i dag.

MHT alderen kan jeg ikke lige komme med en løsning pt. Men du skal se på
DateDiff funktionen. Se tidligere i gruppen, eller spørg igen

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-