REPOST:Celeron 478 1.7GHz køler problem
Fra : [4130] Co@ch

Dato : 23-03-03 08:29

Jeg håber på nogle seriøse foreslag omkring dette problem

Har lige købt og samlet:
Bundkort Intel D845GLLY
Cpu Boxed: Celeron 1.7 GHz
Kingston 256MB PC133 ram
Codegen ATX-6039-L kabinet 300W psu
+ div. tilbehør (harddisk, cdrw, cdrom)

Problemet er at maskinen kører fint, men når den skal arbejde ( f.eks.
åbning af programmer) så falder kølerblæseren i omdrejninger for derefter at
blive normal igen.

Og jeg er helt sikker på at det er køleren der laver balladen.

Hvis jeg er på nettet, falder rpm's bare ved at klikke på et link.
Når linket er fundet og er fremme på skærmen går blæseren tilbage til de
oprindelige rpm's

Og det er ski.. irriterende at høre på.
Når man har siddet der 1 time, er det simpelthen blevet for meget. Og
direkte støjsvag er den jo ikke sådan en original Kølerprofil.

Midtdata's kommentar var at jeg jo kunne sende køleren ind til dem for en
test, men at det ville koste 200,- hvis de ikke kunne høre fejlen??????
Hvis det nu er moboet? hvad så?
Det bliver sg.. nok en lidt dyr computer efterhånden

mvh
Bri@n

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 09:54

"[4130] Co@ch" <coach@_fjern_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er at maskinen kører fint, men når den skal arbejde ( f.eks.
> åbning af programmer) så falder kølerblæseren i omdrejninger for
> derefter at blive normal igen.

Når maskinen skal arbejde bruger den mere strøm, dvs der kræves mere af
strømforsyningen, da Codegen laver så crappy strømforsyninger
(undskyldninger ryger afsted til de tusinder af danskere som synes
Codegen er glimrende og aldrig har haft problemer), kan den ikke levere
en konstant strøm til alle de dele der kræver det - blandt andet
cpublæseren. Dette resulterer i at omdrejningerne falder og stiger
derefter når der leveres den korrekte strøm igen.
Prøv at låne en strømforsyning af en ven, kollega eller familiemedlem og
se om det hjælper på problemet (går selvfølgelig ud fra at det er
overflødigt at tilføje at du ikke skal låne en Codegen). Det er i hvert
fald en billig måde at teste min teori på.

HVis min teori er rigtig kan du jo altid overveje om du vil klage til
Midtdata, hvis du har købt maskinen færdigsamlet.

> Og jeg er helt sikker på at det er køleren der laver balladen.

Jeg mener helt sikkert at strømforsyningen kunne være et godt bud.

> Og det er ski.. irriterende at høre på.

Amen.

> [...]
> fejlen?????? Hvis det nu er moboet? hvad så?
> Det bliver sg.. nok en lidt dyr computer efterhånden

Lad være med at sende den tilbage, det er penge ud af vinduet.
De finder 99,9% sikkert ingen fejl og du har spildt 200 kr + porto.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : A M

Dato : 23-03-03 10:15

> [...]

> oprindelige rpm's
>

> Det bliver sg.. nok en lidt dyr computer efterhånden

Hej Brian.

Min laver samme nummer.... Det er belastende. Men jeg kører med et andet
bundkort end dig, så det er helt klart blæseren der er dit problem. Jeg
overvejer selv at forsøge med en anden blæser med et lavere støjniveau, da
jeg i forvejen har skiftet blæseren i psu´en samt kabinetblæserne ud til
thermaltake 19dB. Men maskinen støjer mere end forventet..... Usselt.

Mvh

A M

Fra : Jens Christian

Dato : 24-03-03 14:09

Hejsa.

Jeg tror også det er strømforsyningen, da disse kan udsende sådanne
underlige højfrekvente signaler.

Prøv at installer Speedfan og læg mærke til omdrejningerne på CPU blæsere,
så kan du se om de også virkelig falder

Også til nr 2:

Ifl. loven har midt data INGEN ret til at kræve penge af dig for at teste
det, hvis det er indenfor garantiperioden! Jeg gentager, de har INGEN ret
til det.

Måske prøver de at spise dig af med det (SHG siger de tager 400 kr), men du
er i din gode ret til at sige de ikke får en skid for det!

Mvh. Jens Christian