MS Windows
briani 27239
Stifinder
Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-03-03 04:07

Er det muligt at få stifinder til at starte et andet sted end "menuen start"
når man starter op ?
system: win xp pro.

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Leo.E

Dato : 23-03-03 07:11

"Michael Nielsen" <**michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e7d24ae$0$152$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Er det muligt at få stifinder til at starte et andet sted end "menuen start"
> når man starter op ?
> system: win xp pro.

Prøv med wintast+e
Hilsen: Leo

Fra : kim

Dato : 23-03-03 10:03

"Michael Nielsen" <**michael@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få stifinder til at starte et andet sted end "menuen
start"
> når man starter op ?

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,F:\

Så starter min op på F:\

mvh kim

Fra : Anders Lund

Dato : 23-03-03 10:43

Michael Nielsen wrote:
> Er det muligt at få stifinder til at starte et andet sted end "menuen
> start" når man starter op ?
> system: win xp pro.

Ikke hvis du højreklikke på startknappen og vælger stifinder. Højreklik på
startknappen er ikke en genvej til stifinder, men en genvej til at åbne
startmenuen med stifinderen.

Du skal derfor endten åbne via tastetur genvejen, som Leo.E beskriver eller
lave en genvej (fx i din quick launch), med de parametre som Kim beskriver.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lars_L

Dato : 23-03-03 16:15

"Michael Nielsen" <**michael@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få stifinder til at starte et andet sted end "menuen
> [...]

I virkeligheden er det sindsygt at så mange lærer genvejstasten
'højreklik på startknappen og vælg stifinder', når de hellere burde lære
Windowstast + E, der starter stifinderen det mest logiske sted.

Fra : Pico

Dato : 23-03-03 16:37

Lars_L wrote:
> [...]
> 'højreklik på startknappen og vælg stifinder', når de hellere burde
> lære Windowstast + E, der starter stifinderen det mest logiske sted.

Den forstod jeg ikke ? Start/stifinder bruges da kun til at åbne i
menuen start så man er lige ved programmer for ændring i samme.
Windowstaste+E bruger man når man ønsker at komme i denne
computer og den genvej man har lagt i kvik start er instillet til
det sted man normalt ønsker at starte og på det rette drev. Det er
da efter min mening en fornuftig måde at starte stifinder på.
Windows Comander har jo den fordel at den starter der hvor man
lukker den. Det er en stor fordeludover de 2 ruder.
Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen

Fra : Anders Lund

Dato : 23-03-03 17:39

Pico wrote:

> Den forstod jeg ikke ? Start/stifinder bruges da kun til at åbne i
> menuen start så man er lige ved programmer for ændring i samme.

Ja, det er også det jeg tror Lars_L mener. Som jeg også skrev i mit andet
indlæg, så er højklik på start -> stifinder ikke en genvej til stifinderen,
men en genvej til at åbne start menuen med stifinderen. Derfor kan man ikke
lave det. At højreklikke på start menuen giver nogenlunde de samme
muligheder som det gør at højrkelikke på en hvilken som helst mappe.

Men alt dette er vi jo nok enige om.

> [...]
> det sted man normalt ønsker at starte og på det rette drev. Det er
> da efter min mening en fornuftig måde at starte stifinder på.

Hvilken genvej er det du taler om, som ligger i "kvik start" (er det ikke
det som hedder Quik Launch)? Der er så vidt jeg husker ikke nogen genvej som
standard til stifinderen der.

Fra : Pico

Dato : 23-03-03 21:30

Anders Lund wrote:
> [...]
KLIP

> Hvilken genvej er det du taler om, som ligger i "kvik start" (er det
> ikke det som hedder Quik Launch)? Der er så vidt jeg husker ikke
> nogen genvej som standard til stifinderen der.

Nå nej, jeg gør bare altid det når jeg sætter en pc op, at jeg som noget
af det første smider en genvej til stifinder i Quick Launch. Der har jeg
på mine egne maskiner ca. 8 genveje og så tror jeg selvfølgelig alle
andre også har det Det er meget hurtigere end at skulle ryde skrivebordet
for at dobbeltklikke på et ikon der. Nu inden vi kommer for langt
har jeg også en maskine som jeg kun klikker på en gang, jeg ved godt
det kan sættes op sådan.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-03-03 23:36

> [...]
> for at dobbeltklikke på et ikon der. Nu inden vi kommer for langt
> har jeg også en maskine som jeg kun klikker på en gang, jeg ved godt

Det er vist noget jeg kan bruge, men hvor finder jeg denne Quick Launch ?

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Pico

Dato : 24-03-03 00:07

Michael Nielsen wrote:

> Det er vist noget jeg kan bruge, men hvor finder jeg denne Quick
> Launch ?
Det er det område lige til højre for "start" knappen. Du kan trække
genveje til alle programmer derned.
Find explore.exe og træk en genvej derned, højreklik på den, vælg
egenskaber og skriv i denistationen parameterne efter explore.exe der
angiver hvor du vil have den til at åbne. Min starter i drev E og det har
jeg skrevet sådan:
C:\WINNT\explorer.exe /n, /e, E:\

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-03-03 00:43

On Mon, 24 Mar 2003 00:06:34 +0100, "Pico" <IPdata@SPAMmail.dk> wrote:

>Det er det område lige til højre for "start" knappen.

Ja. Men svjh bliver ikke som standard vist i Win Xp. Der skal lige
højreklikkes på proceslinjen og vælges Quick Launch / Hurtig Start.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : kim

Dato : 24-03-03 07:02

"Pico" <IPdata@SPAMmail.dk> skrev
> [...]
> egenskaber og skriv i denistationen parameterne efter explore.exe der
> angiver hvor du vil have den til at åbne. Min starter i drev E og det har

Og hvad er parameterne så hvis man vil have den til at starte i "Denne
Computer" ?
også i xp...

Mvh Kim

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-03-03 11:35

kim wrote:

> Og hvad er parameterne så hvis man vil have den til at starte i "Denne
> Computer" ?
> også i xp..

Du undlader E:\ som er stien på harddisken, altså
explorer.exe /n, /e,
Jeg har en genvej til stifinderen i quicklaunch der peger på en bestemt
mappe da den bruger jeg meget.
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, d:\download
at der står %systemroot% giver i winxp og win2000 det samme som c:\winnt

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-03-03 00:13

Michael Nielsen wrote:
> Det er vist noget jeg kan bruge, men hvor finder jeg denne Quick
> Launch ?

Ved siden af startknappen. Hvis du kører WinXp skal du høreklikke på
proceslinjen. I menuen vælger du værktøjslinjer og så skal der være hak
ved Hurtig start.

mvh
Henning

Fra : kim

Dato : 24-03-03 06:57

"Lars_L" <r@r.rrrrrrrrrrrr> skrev i en meddelelse
> I virkeligheden er det sindsygt at så mange lærer genvejstasten
> 'højreklik på startknappen og vælg stifinder', når de hellere burde lære
> Windowstast + E, der starter stifinderen det mest logiske sted.

Så fortæl lige præcist hvad parameterne er til Windowstast + E ?

Jeg kan ikke få den (stifinder) til det i min xp ...

Mvh Kim

Fra : Pico

Dato : 24-03-03 17:17

kim wrote:
> "Lars_L" <r@r.rrrrrrrrrrrr> skrev i en meddelelse
>
> Så fortæl lige præcist hvad parameterne er til Windowstast + E ?
>
> Jeg kan ikke få den (stifinder) til det i min xp ...

Som Henning skriver:
C:\WINNT\explorer.exe /n, /e,
og jeg har lige efterprøvet den.
Skriver du det sådan starter stifinder i Denne Computer når du
klikker/dobbeltklikker på genvejen.

Fra : kim

Dato : 24-03-03 18:27

"Pico" <IPdata@SPAMmail.dk> skrev > Som Henning skriver:
> C:\WINNT\explorer.exe /n, /e,
> og jeg har lige efterprøvet den.
> Skriver du det sådan starter stifinder i Denne Computer når du
> klikker/dobbeltklikker på genvejen.

Takker :)

mvh kim