Pro@ccess 256/128?
Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-03-01 23:05

Jeg har forsøgt at bestille Pro@ccess (P@) til en kunde, som skulle køre
på en ISDN-linje. Desværre er linjen lige akkurat ikke god nok til
256/256 kbit/s, som er mindste P@ hastighed, men den kan sagtens køre
NetExpress 256/128 kbit/s.

Problemet er nu, at kunden skal bruge en fast IP-adresse. Mit spørgsmål
er derfor: Er der nogen, der har fået overtalt TDC til at levere P@
256/128? Jeg kan ikke finde ud af, om sælgerne bare ikke har den knap på
computeren, eller om det er en corporate beslutning fra højeste sted.
Jeg kan ikke rigtig forestille mig, at der skulle være en teknisk årsag?
(Der var måske også nogle insidere, der kunne kommentare dette?)

Alternativt - er der nogen, der har et kvalificeret bud på hvornår man
kan få NetExpress med fast IP?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Tor Selmer

Dato : 21-03-01 21:48

Hej Jonathan

Hvis der var en 256/128 Pro@ccess, så ville den heller ikke kunne leveres
til din kunde.

Forskellen på Pro@ccess ADSL og NetExpres er at Pro@ccess ADSL er en
erhvervs løsning, hvor der stilles større krav til oppetider, derfor er
kravene til liniens kvalitet større.

Løsningen er at konvertere fra ISDN til analog, så vil kunden sansynligvis
kunne få sin 256/256.

Med venlig hilsen

Tor

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-03-01 23:02

Tor Selmer wrote:

> [...]
>
> Forskellen på Pro@ccess ADSL og NetExpres er at Pro@ccess ADSL er en
> erhvervs løsning, hvor der stilles større krav til oppetider, derfor er

Kunden har hverken krav til oppetid eller garanteret båndbredde - men bliver
"tvunget" til at tage disse ting med for at få en fast IP-adresse. (Hvis ikke
NetExpres snart kan leveres med fast IP).
Jeg fik at vide, at det var de 256 kbit/s upstream, der var problemet, men
det var nu ikke en tekniker, der fortalte det.

> Løsningen er at konvertere fra ISDN til analog, så vil kunden sansynligvis
> kunne få sin 256/256.

Ja - det kan de. Men det er ikke så heldigt i forbindelse med deres
ISDN-omstillingsanlæg. (Planen var at køre ADSL på en af ISDN-linjerne til
omstillingsanlægget).
Nu bliver løsningen at konvertere en dedikeret data ISDN-linje til analog.
Vi havde ellers foretrukket at køre ADSL og ISDN parallelt et stykke tid og
derefter lukke ISDN-linjen, når al trafik var lagt over. Nu er vi nødt til at
lægge alt om fra dag til dag - og de må beholde et analog-abonnement indtil
nogle af konkurrenterne kommer ud på denne central.

M.v.h.

Jonathan