MS Windows
briani 27239
Alt + Tab i WinXP er forfærdelig!
Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 18:25

Kan man ikke få XP til at skifte vindue/proces vha. alt + tab i stedet
for alt + tab + tab?

Dvs. første gang man taster alt + tab, så sker der intet, hvilket er
helt unikt for XP (win9x/Me og win2000 lider ikke af denne fatale
brugerinterfacefejlvurdering)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-03-03 18:35

In dk.edb.system.ms-windows, Lars_L wrote:

> Kan man ikke få XP til at skifte vindue/proces vha. alt + tab i
> stedet for alt + tab + tab?

Alt + Esc.

> Dvs. første gang man taster alt + tab, så sker der intet,
> hvilket er helt unikt for XP (win9x/Me og win2000 lider ikke af
> denne fatale brugerinterfacefejlvurdering)

Det husker jeg ikke noget om.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Martin K

Dato : 22-03-03 19:00

Lars Stokholm wrote:
> Alt + Esc.

Den kendte jeg sq ikke, men takker anyway

--
Martin K

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 19:03

"Lars Stokholm" <stokholm@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Alt + Esc.

Glimrende alternativ. TAK

Jeg fandt ikke overraskende ud af, at man også kan bruge Alt + shift +
Esc til at gå den anden vej, men det kræver næsten akrobatisk
fingerfærdighed for at ramme alle tre taster

Tro mig, jeg har ret

Fra : Martin K

Dato : 22-03-03 19:34

Lars_L wrote:
> Jeg fandt ikke overraskende ud af, at man også kan bruge Alt + shift +
> Esc til at gå den anden vej, men det kræver næsten akrobatisk
> fingerfærdighed for at ramme alle tre taster

Det er da en gammel kending. Jeg bruger venstre tommeltot til Alt,
ringfingeren (mener jeg det hedder) til Shift, og endeligt 'langemand' til
Tab...

Den sidder der hver gang

--
Martin K

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 20:35

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da en gammel kending. Jeg bruger venstre tommeltot til Alt,
> ringfingeren (mener jeg det hedder) til Shift, og endeligt 'langemand'
> [...]

Kunne du ikke afholde et weekendkursus i det?

Fra : Martin K

Dato : 22-03-03 20:45

Lars_L wrote:
> Kunne du ikke afholde et weekendkursus i det?

Kunne være man skulle starte en kursusvirksomhed

--
Martin K

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 21:34

> Kunne være man skulle starte en kursusvirksomhed

Jeg kommer gerne til kursusset
Shift+Ctrl+Alt+F11+F12-kun-med-venstre-hånd

Fra : Martin K

Dato : 22-03-03 21:37

Lars_L wrote:
> Jeg kommer gerne til kursusset
> Shift+Ctrl+Alt+F11+F12-kun-med-venstre-hånd

Jepsen... den kan jeg sagtens klare. (har lige prøvet) Hvis Alt Gr altså kan
gøre det ud for Alt

--
Martin K

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 21:48

> Jepsen... den kan jeg sagtens klare. (har lige prøvet) Hvis Alt Gr
altså kan
> gøre det ud for Alt

OK, jeg tror, at vi roligt kan indstille dig til DM i tastatur-gymnastik
på professionelt niveau.

Fra : Martin K

Dato : 22-03-03 21:59

Lars_L wrote:
> OK, jeg tror, at vi roligt kan indstille dig til DM i
> tastatur-gymnastik på professionelt niveau.

De kan da bare komme an

--
Martin K

Fra : Anders Lund

Dato : 22-03-03 19:02

Lars_L wrote:
> Dvs. første gang man taster alt + tab, så sker der intet, hvilket er
> helt unikt for XP (win9x/Me og win2000 lider ikke af denne fatale
> brugerinterfacefejlvurdering)

Hvormange computere har du set dette på? Det er ikke noget jeg mindes at
have oplevet på nogen af de XP'ere jeg har haft fingre i. Jeg har lige
fjernstyret min XP maskine på arbejdet - det fungere lige som i Windows
2000. Jeg ved selvfølgelig ikke om Remote Desktop laver noget om - men jeg
tvivler.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 19:05

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvormange computere har du set dette på?

Kun min egen Windows XP dansk. Jeg kan faktisk ikke huske om de andre
computere med XP, som jeg har prøvet, også lider af det samme.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-03 19:50

Anders Lund skrev:

> Det er ikke noget jeg mindes at have oplevet på nogen af de XP'ere
> jeg har haft fingre i.

Heller ikke her.

Madsen.

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 20:20

> Heller ikke her.

Jeg fik opklaret det hele:

Det viser sig, at det er overclockningsprogrammet Powerstrip 3.02 build
201, som jeg permanent har åbent, der laver rod i det og forhindrer Alt
+ Tab i at virke korrekt. Da jeg lukkede powerstrip virkede det hele
uden problemer.

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 20:29

"Lars_L" <r@r.rrrrrrrrrrrr> skrev i en meddelelse

> [...]
Alt
> + Tab i at virke korrekt. Da jeg lukkede powerstrip virkede det hele

I øvrigt fik jeg opgraderet til Powerstrip 3.29 og den laver ikke samme
fejl. Skal beklage, at jeg gav XP skylden for det, men jeg troede rent
faktisk, at det var med vilje at Alt + Tab skulle fungere på den måde i
XP.

Fra : Anders

Dato : 22-03-03 22:02

> [...]
> fejl. Skal beklage, at jeg gav XP skylden for det, men jeg troede rent
> faktisk, at det var med vilje at Alt + Tab skulle fungere på den måde i

Har du prøvet med TaskswitchPowertoy?

/Anders

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 22:51

"Anders" <andos@tdcadslFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet med TaskswitchPowertoy?

google kunne ikke finde programmet, har du et link til det?

Fra : Anders

Dato : 22-03-03 23:39

> "Anders" <andos@tdcadslFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> google kunne ikke finde programmet, har du et link til det?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=afa135c8-8b63-4c03-
8986-d7f45a6aa1fa&DisplayLang=en

Mvh. Anders

Fra : Lars_L

Dato : 22-03-03 23:51

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=afa135c8-8b63-4
c03-
> 8986-d7f45a6aa1fa&DisplayLang=en

Mange tak. Dog er jeg lidt i tvivl, hvad formålet er med dette program?
I XP er preview af tabning af programmerne indbygget i forvejen, og jeg
har fået løst mit problem ved at opdatere Powerstrip, som gav al
balladen? Har jeg misforstået et eller andet?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-03-03 00:27

Afinstaller den alt-tab udvidelse der findes i powertoys. (husker ikke
lige hvad den kaldes)