Ramstr. fejl ?
Fra : Martin S.

Dato : 22-03-03 17:05

Hej, jeg har lige købt et 256 MB PC133 modul, singlesided -
performancememory til mit mobo
Asus P3B-F. Problemet er at maskinen kun finder de 128 MB ??
Jeg har prøvet alle ram-slots (uden at der har været andre rammoduler i)
Biosversion er den "nyeste" 1006

- Burde mobo ikke kunne håndtere singlesidede moduler ? Eller er det
bedst med doublesidede ?

På forhånd tak.

Martin

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 22-03-03 17:15

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> wrote in message
> Hej, jeg har lige købt et 256 MB PC133 modul, singlesided -
> performancememory til mit mobo
> Asus P3B-F. Problemet er at maskinen kun finder de 128 MB ??

P3B-F er baseret på Intel BX-chipsættet, som godt nok kan adressere 768 MB
(3 X 256), men kun 128 MB pr. "side" - så, som du selv er inde på, skal det
altså være doublesided 256 MB.

Jeg har selv et ABIT BF6, som jeg havde samme problem med - heldigvis kun
med en lånt RAM-klods

Prøv evt at få byttet til 2 128 MB-kredse - sidst jeg kiggede på
double-sided, var de forholdsvis meget dyrere end single-sided

Med venolig hilsen

Kim

Fra : Martin S.

Dato : 22-03-03 17:48

"Kim Bækgaard" <kim@REMOVETHISdevil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
768 MB
> (3 X 256), men kun 128 MB pr. "side" - så, som du selv er inde på,

Ja jeg kunne bare ikke lige huske om det var ss eller ds der var
problemet.

Ja det kunne jeg jo overveje.
TAK

Martin

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 10:53

> [...]

> 768 MB (3 X 256), men kun 128 MB pr. "side" - så, som du selv er inde
> på, skal det altså være doublesided 256 MB.

Supplerende læsning kunne være BX chipset FAQ'en:
http://n.ethz.ch/student/sroland/ram_bx_faq.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/