Runde ned
Fra : :o\)

Dato : 22-03-03 16:38

Hej NG

Jeg mangler en funktion, der kan runde ned!
Det skal være på serversiden. Og jeg bruger ASP og VBScript.

Jeg har selv lavet følgende:
ghmaal = Round((Int(Session("h-mål"))/100)-0.5)*100 'rund ned

Men denne funktion runder af på en (for mig) ulogisk måde:
1000 -> 1000
1050 -> 1000
1100 -> 1000
1150 -> 1100
1200 -> 1200
1250 -> 1200
1300 -> 1200

Der skal rundes ned til nærmeste 100'er. Men hvorfor bliver 1100 og 1300
rundet ned, når 1000 og 1200 ikke bliver?
(Det skal være sådan, at der ikke rundes ned, hvis tallet er deleligt med
100).

Håber der er nogle der kan knække nøden, eller oplyse mig om en funktion der
kan runde ned.

/ Ole

Fra : :o\)

Dato : 23-03-03 14:57

> Jeg mangler en funktion, der kan runde ned!

Du skal bare bruge Int(), den runder altid ned.

Ole

Fra : :o\)

Dato : 23-03-03 14:57

> Du skal bare bruge Int(), den runder altid ned.
>
> Ole

Okey, tak for hjælpen Ole.