Afvikling af kommando i dos...
Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 22-03-03 13:44

Hejsa.

Jeg ønsker at afvilke en .bat fil med en parameter indtastet af brugeren fra
en asp side.

Hvordan gør jeg dette lettest?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jimmy

Dato : 26-03-03 17:11

Hvis du taler om at afvikle en bat fil lokalt fra en asp side på en server,
så tror jeg ikke det kan lade sig gøre. Evt. du kan sende en mail med noget
kommando noget fra din server til en lokal PC, og så køre det manuelt fra
teksten på mailen, men det er der jo ikke meget automatik i.

Hvis bat filen skal køres på serveren er snakken en helt anden. Det burde
sagtens kunne lade sig gøre, men jeg skal ikke kunne sige hvordan.

Ved godt det ikke hjalp særligt meget, men jeg ved ikke om dit problem kunne
løses med noget javascript eller ActiveX objekter af en eller anden art, men
det tvivler jeg nu lidt på. Måske en Java Applet kan gøre tricket. De bliver
kørt lokalt.

--

Jimmy