Katte frit område
Fra : Kim

Dato : 22-03-03 12:16

Hej alle sammen

Hvordan holder man sin have fri for katte, jeg håber der er nogle der har
nogle gode råd, min have lugter af kattepis mange steder, kattene urinerer
på vores hoveddør, i vores brændestak og mange andre steder.
Jeg har forsøgt at købe noget der skulle sprøjtes ud de steder man ikke
ville have katten til at komme, men det holdt kun i en uge, så var det ikke
nok mere.

Her løber vel nok 8 til 10 forskellige katte og jeg vil gerne af med dem
uden, at selv købe en kat eller hund.

Håber der er nogen der ved besked.

Mvh.

Kim

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 22-03-03 12:28

Hej Kim
Endnu en vægtig grund til at vi kattelskere, bør holde vores katte med
ansvar. Altså i løbegård, og aldrig fritløbende.

Jeg er dig ikke til megen hjælp, desværre. Men der findes en lille plante,
som katte absolut ikke bryder sig om.Måske nogen i gruppen kender navnet på
den?
Og et gammelt råd, som du nok får svært ved at benytte! En godt brugt
kattebakke fra en børstig han, kan lægges rundt i skel..det skulle osse have
effekt.
Et dumt problem, som du ikke burde belemres med.
Håber du finder en løsning.
vh
Marie Bech
shaggytail.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 22-03-03 12:51

On Sat, 22 Mar 2003 12:28:02 +0100, "Marie Bech Jensen"
<Rie@ShaggyTail.dk> wrote:

>Endnu en vægtig grund til at vi kattelskere, bør holde vores katte med
>ansvar. Altså i løbegård, og aldrig fritløbende.

Jeg må så være enig. Når man bor i parcel-hus områder osv., så kan det
sgu' ikke være rigtigt, at ens naboer skal belemres med ens kattes
afføring.

Håber du finder en god løsning ! Om ikke andet, hvis du kan
identificere ejerne til kattene, så har du rent lovmæssigt en mulighed
for at pålægge dem at de SKAL holde deres katte på deres egen grund.

Held og lykke !
Jacob

Fra : Denise

Dato : 22-03-03 12:52

"Kim" <k@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> nok mere.
>
> Her løber vel nok 8 til 10 forskellige katte og jeg vil gerne af med dem

Hej
Jeg er ved at afteste hjortetaksolie, købt hos Matas. Der står på at det er
afskrækningsmiddel mod ræve, katte og hunde. Vi har en ræveproblem. Hvis du
køber det, så pas på, det lugter forfærdeligt og man må ikke få det på
huden. Det lugter i stil med sur gammel pibesovs Det ser ud til at
virke, men jeg ved ikke hvor hyppigt man skal komme noget på de områder, man
vil have i fred.
Hilsen Denise

Fra : Pia J

Dato : 22-03-03 14:23

Der findes en plante som hedder "kattens skræk", desværre har jeg mistet
dens rigtige navn. Men den er ganske køn med lilla blomster og katte kommer
efter sigende ikke i nærheden af den.

Til gengæld er de vist ret vilde med lavendel.

:Pia

Fra : Kim

Dato : 22-03-03 17:29

Tak for de gode råd, jeg vil prøve både hjortetaksolie, og kattens skræk.

Mvh.

Kim

Fra : Stine Frandsen

Dato : 22-03-03 23:51

Hej
Du kan også prøve at drysse stødt peber på jorden, så slipper du
forhåbentlig for at de graver, skider m.m. i dine bede. Ved ikke om det
skader udendøre eller hvor længe det holder, men det virker i potteplanter
indendøre *G*
Stine
PS : Og hvis de også hopper op på bilen så kan du ligge en stor bamse på
taget, så tror katten bilen er "optaget"
Held& lykke

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 23-03-03 11:22

Hej Kim

Der er et ordsprog der hedder "don´t shit where you eat". Ud over at det
er brugbart i mange andre smamenhænge, har jeg også hørt at det kan være
nyttigt i forbindelse med uønskede kattes urinering. Pisser naboens
katte ved din brændestak, kan du ligge noget mad der, og så vil de ikke
urinere der. Men om de så blot finder andre steder i din have kan jeg
ikke garantere, og der sikkert også risiko for at man tiltrækker
yderligerer katte.

Held og lykke med det under alle omstændigheder

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-03-03 16:30

Jeg har hørt at kaffegrums skulle virke, men jeg har ikke selv prøvet.

--
Nina El Falaki, som ikke har nerver til løsgående katte.
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-03-03 16:47

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at kaffegrums skulle virke, men jeg har ikke selv prøvet.

Er det ikke på bladlus *GG*

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-03-03 21:14

Nej det er mod ildere, hihi

Det skulle faktisk virke på katte siges det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats