Mobilix siger nej ...
Fra : DeltaPower

Dato : 19-03-01 22:48

Hejsa folkens

Efter 6 uger blev jeg træt af at vente på svar, så jeg skrev til Mobilix ...
de siger at de har afvist min bestilling for længe siden - ikke at jeg
nogensinde har fået det nævnte brev.
Men deres afslag gør at der i øjeblikket er 100% umuligt at få ADSL i den
sydlige del af Virum ihvertfald ... den nordlige ligger vistnok på en anden
central (Holte), men jeg har ikke checket.

Ifølge Mobilix etablerer de deres egne centraler, istedet for at leje sig
ind hos TDC som alle de andre ... yderligere skrev de at de sætter
centralerne op, som jeg havde forventet, der hvor der er "potentielle
kunder", istedet for at sætte dem op der hvor bestillingerne løber ind ...
temmelig træls ... men ... jeg flytter nok indenfor de næste par år ... og
helt 100 til et sted med en central der _er_ klar ... jeg er træt af afslag
.... selv Telia's stofanet eksisterer ikke heroppe...

DP

"A man who makes a mistake and don't correct it, makes another mistake" -
Konfutse

Visit my website: http://home.worldonline.dk/~dpower

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-03-01 23:30

DeltaPower wrote:

> Men deres afslag gør at der i øjeblikket er 100% umuligt at få ADSL i den
> sydlige del af Virum ihvertfald ... den nordlige ligger vistnok på en anden
> central (Holte), men jeg har ikke checket.

TDC?

> Ifølge Mobilix etablerer de deres egne centraler, istedet for at leje sig
> ind hos TDC som alle de andre ...

Interessant hvordan de så vil komme i kontakt med TDCs kobber...

M.v.h.

Jonathan

Fra : Thomas Ehler

Dato : 20-03-01 08:34

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> TDC?

> Interessant hvordan de så vil komme i kontakt med TDCs kobber...
>
> M.v.h.
>
> Jonathan

Dét lyder ikke særlig sansynligt. At de skulle oprette deres egne centraler
ville betyde at der skal trækkes en ny backbone rundt til hver enkelt
central + at Mobilix-kundernes kobber skulle luses ud fra TDC's centraler og
over i Mobilix'es centraler hver gang en kunde ønskede at skifte til
Mobilix...
Mon ikke vedkommende "forskønner" sandheden lidt og det måske forholder sig
sådan at Mobilix etablerer deres egne frontends ude i TDC's centraler?

MVH
Thomas

PS: Nogen fra TDC kunne sikkert svare på dette, hvis de må?

Fra : DeltaPower

Dato : 20-03-01 23:58

"Thomas Ehler" <thomas@ehler.dk> wrote in message

> [...]
sig
> sådan at Mobilix etablerer deres egne frontends ude i TDC's centraler?

Nu er det jo et svar fra en lille support-pige, som næppe sidder i den
tekniske afdeling (hvis Mobilix overhovedet har så'n en, de må jo ikke selv
lave noget på nettet), så det er højst sandsynligt at det er ikke er helt
teknisk korrekt.

DP

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-03-01 11:38

Thomas Ehler wrote:

> [...]
> sådan at Mobilix etablerer deres egne frontends ude i TDC's centraler?

Mobilix er naturligvis nødt til at være der, hvor kobberet er. M.h.t. xDSL gør
de lige som alle de andre - lejer et hjørne af TDC's central til deres udstyr.
Det nye er, at de også kører telefoni den vej, så telefonien slet ikke går over
TDC's udstyr (men stadig gennem deres kobber og deres bygning).
De andre fastnetudbydere (altså dem, der også tilbyder abonnement - ikke kun
forvalg) bruger så vidt jeg ved alle sammen TDC's lokalcentraler.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-03-01 19:53

On Wed, 21 Mar 2001 11:38:17 +0100, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote: in <3AB88499.4349355C@image.dk>

> Mobilix er naturligvis nødt til at være der, hvor kobberet er. M.h.t. xDSL gør
>de lige som alle de andre - lejer et hjørne af TDC's central til deres udstyr.

Er det noget du ved?
Der er næmlig flere muligheder,
1. De kan leje hylde plads.
2. De kan leje noget plads i hjørnet.

I begge tilfælde skal det er TDC mand med, når der skal en teknikker
ind og rode med udstyret.

3. De kan leje et lukket lokale, med selvstændig dør ind var gaden.
4. De kan bygge et nyt hus i forbindelse med TDC centralen.

Da teknikkeren ikke skal ind i TDC rum i centralen, skal der ikke en
TDC mand med teknikkeren.
Fordelen ved 3 & 4 framfor 1 & 2, er at der skal lang varsel for at få
en TDC mand, og hvis det er et akut tilfælde er det temlig dyrt, at
hastetilkalde en TDC mand. Det vil ikke komme bag på mig at Mobilix
har valgt 3 eller 4, alt efter mulighederne på de enkelte centraler.

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-03-01 20:54

On Wed, 21 Mar 2001 19:52:48 +0100, Ivar Madsen
<News-24-02-01@nemo.dyndns.dk> wrote: in
<fothbt074f34v8mjprjqvo20hi7o64sfgp@4ax.com>

>1. De kan leje hylde plads.
>2. De kan leje noget plads i hjørnet.
>3. De kan leje et lukket lokale, med selvstændig dør ind var gaden.
>4. De kan bygge et nyt hus i forbindelse med TDC centralen.

Skulle måske lige tilføje at det er længe siden jeg har læst på
samhusningsaftalerne, og sådan som jeg husker det fra dem,,,

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-03-01 21:59

Ivar Madsen wrote:

> Er det noget du ved?

Nej - "hjørnet" skulle ikke tages så bogstaveligt.

> 1. De kan leje hylde plads.
> 2. De kan leje noget plads i hjørnet.
> 3. De kan leje et lukket lokale, med selvstændig dør ind var gaden.
> 4. De kan bygge et nyt hus i forbindelse med TDC centralen.

Det er nok ikke særlig ofte 4 kan lade sig gøre - specielt ikke da Mobilix satser
på storbyerne. I de andre tilfælde, skal de leje plads hos TDC, og det var generelt
det, jeg hentydede til.

M.v.h.

Jonathan