Hjælp - min kat har spist en elastik
Fra : John

Dato : 21-03-03 22:44

Hejsa

Min kat har netop fået fat i en elastik og ædt den. Er der grund til at gå i
panik og styrte til dyrlægen, eller kommer den ud af sig selv? Hun ser ikke
ud til at være generet lige nu, men det kommer måske?

Kenneth

Fra : Niels Peter

Dato : 21-03-03 22:34

John wrote:
> [...]
> at gå i panik og styrte til dyrlægen, eller kommer den ud af sig
> selv? Hun ser ikke ud til at være generet lige nu, men det kommer

Jeg ville lige tage en telefonkonsultation med dyrlægevagten ...

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Asta Nielsen

Dato : 21-03-03 22:36

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse news:3e7b8539$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville lige tage en telefonkonsultation med dyrlægevagten ...
>
> Niels Peter
> --
> www.bluewhite.dk
> Cats Are People, Too!

Min tidligere kat præsterede at spise en madelastik, 2 gang. Det kom ud med afføringen, så jeg tror ikke umiddelbart at det er noget
du skal bekymre dig om, men det skader jo ikke at ringe til dyrelægen *S*

Mvh.
Asta

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 21-03-03 22:43

"Asta Nielsen" <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min tidligere kat præsterede at spise en madelastik, 2 gang. Det kom ud
med afføringen, så jeg tror ikke umiddelbart at det er noget
> du skal bekymre dig om, men det skader jo ikke at ringe til dyrelægen *S*

Vi har engang haft en kat (Ylle) der åd et helt bayonne-net. Altså de der
elasiktingester der er omkring en bayonneskinke. Det kastede hun heldigvis
op igen, for ellers tror jeg ikke det var gået godt. Siden har vi altid
været MEGET omhyggelige med at smide sådan noget ud *L*

Men hvad ER der med katte og elastikker? Bøv var helt fjollet med dem, og
Basil viser også STOR interesse for elastikker.

Og jeg tror osse jeg ville ringe til dyrlægen. Better safe than sorry...

~Lisbeth

Fra : John

Dato : 21-03-03 23:21

Tak for alle de hurtige svar. Dyrlægevagten sagde nogenlunde det samme: de
plejer at komme ud af sig selv, men hvis hun blev dårlig i løbet af
week-enden skulle vi reagere hurtigt. Så vi krydser fingre. Endnu fejler hun
intet og farer rundt som sædvanligt.

Kenneth

Fra : John

Dato : 23-03-03 11:21

Hej igen

Nu er elastikken røget ud den anden vej, efter en "gennemløbstid" på cirka
27 timer. Det var en del længere end jeg havde regnet med, men måske er det
på grund af materialet.

Kenneth

Fra : Niels Peter

Dato : 23-03-03 12:02

John wrote:
> [...]
>
> Nu er elastikken røget ud den anden vej, efter en "gennemløbstid" på
> cirka 27 timer. Det var en del længere end jeg havde regnet med, men

Til lykke med "fødslen".
Det er noget, der tager sin tid - prøv at forestille dig en elastik, der
skal igennem en meget lang, meget smal gang med bløde vægge, der hele
tiden snor sig: det /må/ gå langsomt.
Desværre er det også derfor, det nogle gange går helt i stå, og så er
det, der kan blive alvorlige problemer ...

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-03-03 19:52

> [...]
> 27 timer. Det var en del længere end jeg havde regnet med, men måske er

*G* Den har måske været frem og tilbage et par gange.....

~Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 23-03-03 20:09

Hejsa

> Nu er elastikken røget ud den anden vej

Godt at den kom ud igen - og heldigvis helt af sig selv.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 21-03-03 22:41

> [...]
> panik og styrte til dyrlægen, eller kommer den ud af sig selv? Hun ser ikke
> ud til at være generet lige nu, men det kommer måske?

Hejsa!
Vores ene kat har en elastik-fetish, og har spist en del af dem. De er altid
kommet ud i den anden ende igen, så det behøver ikke være en katastrofe. Er du
usikker, synes jeg du skulle kontakte vagtdyrlægen telefonisk. Det koster ikke
noget, og du får et "professionelt" svar *smil*. Håber alt er ok med hende.
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 22-03-03 13:52

En af mine katte har også spist en elastik engang. Det opdagede jeg næste
morgen til en dejlig omgang morgenhårbolle hvor elastikken altså var i ;)

Gitte