Brændt cpu
Fra : Søren V. Larsen

Dato : 21-03-03 19:46

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppen, men jeg kunne ikke finde noget
der var tættere på - så jeg vover pelsen.

Mit problem er at når jeg tænder computeren så lyser HD lampen konstant og
der sker ikke en skid, ikke engang skærmen tænder - er det et tegn på at
cpu'en er stået af?
Det skal lige tilføjes at i et forsøg på at rep. pc'en har jeg sat nyt
bundkort i, det hjalp ikke en skid.

På forhånd tak
Ole

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-03-03 22:33

Det lyder som en defekt strømforsyning.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Søren V. Larsen

Dato : 21-03-03 23:16

Desværre ikke, har prøvet 3 strømforsyninger.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-03-03 14:08

Jeg har nøjagtigt samme problem som du. Jeg har en amd thunderbird 1000 mhz.
Hvis du kigge godt efter på processeren så kan du se at der er små revner i
mellem punkterne på cachen. og der er små brune varmepunkter.
Det eneste du kan gøre er at købet et nyt bundkort og ny processer.

Med venlig hilsen
Jesper / R@yman

Fra : J. Jakobsen

Dato : 22-03-03 23:17

Har du vendt IDE kablerne rigtig, med pin#1 ved den røde streg på kablet.
Det samme ved harddisken.
/Jørgen.