New forest ponni ?
Fra : thomas

Dato : 19-03-01 22:05

Kan en New foest ponni gå ute hele året ?
Er den egnet for det?
Hvilken andre ponni/heste raser kan stå ute hele året?
(untatt shetlands ponni, islandshest og fjording)
Jeg lurer på om det går å ha de ute her i Norge (skjønt det er kaldt her).

Er det noen der ute som vet mye om Highlandponni ?
Er de vanlig i Norge ?

Venter på svar
Hilsen Maria

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-03-01 22:19

In article <Xtut6.1447$GG4.40691@news1.oke.nextra.no>, thomas wrote:
> [...]
>(untatt shetlands ponni, islandshest og fjording)
>Jeg lurer på om det går å ha de ute her i Norge (skjønt det er kaldt her).

alle heste kan vel gaa ude hele aaret ??
de skal bare helst have lae.
Det er muligt at norge er saa langt mod nord og saa koldt at den ikke kan
taale det fra naturens side, men hvis den bare faar mad nok, tror jeg ikke
der er et problem.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Tina

Dato : 19-03-01 22:22

Jeg ville nok ikke lægge ud med en meget varmblodet race som fra naturen
side ikke har et særligt tykt hårlag.

Tina

Fra : DeBoss

Dato : 20-03-01 16:16

hej
min new forest har hele dens liv dvs 13 år gået ude , er aldrig forkølet
hoster ikke, det eneste man skal huske er ikke ar ride den varm, og at den
skal have et læskur. eller ihvertefaldt et læsted. hvor den kan stå
itørvejr.
så gør du bare det, det er da klart det sundeste i længden.
knuser fra jette