Blir børn syge af omsorg, eller gør sygdom~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-03 06:25

Blir børn syge af omsorg, eller gør sygdom omsorg nødvendig?

Jeg er fra den gode tid med mange børnesygdomme og færre vaccinationer,
og disse sygdome fik man een gang hver og alle vidste hvorlænge det
varede - slut færdig.

Mødre glædede sig til at være Opofrende Sygepasser for deres lille
pusling, som var fængslet til sygesengen og skulle have nyt Anders And
blad, slik, højtlæsning og snak.

Forkølelser fik jeg to af om året , og det var også så skønt et samvær
for både mor og mig, at man kunne have blevet hypokonder, hvis ikke mor
stod for pligt og nul-pjæk.

Idag er frynsegoder ved barnets første sygedag eksploderet, og
begrebet "tillært hjælpeløshed" forklarer mange af underbevidstheden
selvopfundne livsvarige førtidspensioner og erstatnins-seancer.

Jeg ville ønske min far havde været mindre tøffelhelt - når jeg havde
feber og puttede mig i sengen, klynkede og fik opvartning, så fandt han
på noget sjovt med mine søskende i rummet ved siden af, og jeg hoppede
ud af sengen i pyjamas og ville være med, og blev mildt hånet for mit
undskyldelige falskneri "Er du ikke for syg til at være uden for sengen,
lille Bo?"

Jo mindre højtideligt man tager sygdom, jo mere erfarer folk fordelene
ved at have jernhelbred, og det har flere end dem, der praler af det.

"Du kan dobbelt så meget som du selv tror, og ti gange så meget som din
mor tror, du kan" Siger Sergenterne i Cirkus Mili.

Smertefølsomhed er langt større i i-lande end u-lande, og vi bliver mere
og mere pivede, jo mere der indføres plastre, bedøvelse og en statlige
sikkerhedsnet - læge og sygeplejerske og mer og mer.

Man kan gøre sine børn tjenester og man kan gøre bjørnetjenester.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-03 10:58

Godhed er årsag til sindsyge

Omsorg er vanedannende, og ensomme udstødte søger omsorg ved at te sig
tosset, så de kan få psykiatrisk omsorg. Forurettethed og bitterhed over
at livet ikke levede op til moderens løfter om, at lydighed gir succes,
indgår i Danmarks almindelige sindsygformer. Nogle få cases har med DNA
at gøre, og nogle få cases(ca 0,1%) har diagnosticerbar hjernefejl.

Den anden store vigtige årsag til, at 1% af danskere kommer i berøring
med psykiatrien, er at denne søger klienter - og da retsvæsen kan lide
røgslør, så eksploderer gråzoner omkring behandlingsdomme og
tvangsindlæggelse, hvor vold ofte er en fjer, der blir til fem høns, i
rapportskrivningen

Uvæsentligheder om mig og Nietzsche

Min indremissionske mor så dyd i medlidenhed - og kom til derved at
vise mig derved et næsten nietzschesk skræmmebillede af den usikre
kærligheds forsøg på at eje et medmenneske ved at købe det ved
godheds-ydelser.

Da mine søskende, der havde misundt min akademikerpræstations- og
ulandsopofrelses-overlegenhed fandt på, at jeg skulle være mere sindsyg
end alle er, og jeg fornemmede, at de mente amatørdiagnosticeringen
alvorligt, vidste jeg godt at jeg aldrig var i risiko for at komme i
nærheden af tvangs-indlæggelses-farezonen , men ligesom Günther Wallraff
forskede i diskrimination ved at forklæde sig, så lod jeg som om jeg
følte mig truet og præsenterede et dokument for mins søskende, min mor
og min kone om, at de aldrig ville bidrage til psykiatrisk tvang.

Japansk overlegent venskab viste sig straks ved, at min kone straks
skrev under - de sære undskyldninger fra min familie for ikke at
afskrive sig muligheden for at "hjælpe" mig ved at skrive under, var
sjove.

Min kone er ellers overbevist om, at ekskrement-eksperimenterende mig er
sindsyg - men hendes oversygeplejerske-baggrund gir hende ikke nykker i
retning af formynderi og intolerance. At min mor var drivkraft til, at
få min sære, sunde farbror tvangsindlagt i 1952, fik mig til denne
happening.

Nietzsche er en fornyer, jeg beundrer, og som jeg selvfølgelig ikke
nærmer mig ved at opnå beslægtet martyrium, skulle det ske. Han begik
samme fejl som min farbror. Han holdt ikke afstand til "nervesanatorium"
.. Hans stadig mere eksperimenterende facon fik misundelige hævngerrige
venner, der havde udtrykt beundring for ham i hans professor-tid, til at
bagtale ham som syfilitiker og megaloman, og da han en dag havde vakt
opsigt i gadebilledet - ufarligt - havnede han på Jena Krankenhaus for
de mentalt syge, dvs især alkoholikere og syfilitikere og familiens
sorte får, og han havde det lige så sjovt med plejerne her, som han
havde haft det med venner og familie som fri mand (ligesom Glistrup
fornøjede sig med fængselsfanger og nød Horserød-maden mere end sin
kones), så han gjorde intet for at komme ud - men efter et år løslod
lægerne Nietzsche udfra total mangel på bevis. Måske Nietzsche var
PR-tænker og vidste, at markedsføringen af hans forfatterskab for
evigheden ville nyde godt af at blive krydret med røverhistorien om, at
han skulle have været sindsyg i en kort periode. Han simulerede (hvilket
ikke er min stil)

Jeg har sat mine ben på en psykiatrisk afdelig en time i 1987 , kun -
som besøgende til en kvindelig civilingeniør , der havde søgt
sæddonorhjælp og var blevet tvangsindlagt, og mit efterfølgende brev til
Kbhv Kommunehospital hjalp hende på fri fod.

I den ny bog "Zarathustras hemmelighed" droppes fortids-ævl om syfilis,
og Nietzsche særheder forklares ved, at han var bøsse - ! - men
fortrængte det! Revisionismens forår så sagte kommer - men systemet må
finde en grimasse, der kan passe, for ikke at tabe ansigt, når
lærebogsløgnene falder en for en.