Hvordan detekterer man fejl i asp-script?
Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 20-03-03 21:06

På siden www.chart.dk sker det nogle gange at der opstår en fejl i
asp-scriptet. Man ser da en kortfattet meddelelse, som leveret af en
silkehandske, i stil med: "Der er sket en script-fejl, prøv igen lidt
senere."

Når min applikation laver noget tilsvarende, kommer der en boksehanske
af en fejlmeddelslse i stil med: Microsoft OLE DB Provider for ODBC
Drivers error 80040e10...

Hvordan har chart.dk gjort det, altså hvordan kan ens asp-program
detektere fejlen, og vise den "pæne" fejlmeddelelse?

mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 20-03-03 22:12

On Thu, 20 Mar 2003 21:06:11 +0100, Bjarne Damsgaard
<damsgaard@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>asp-scriptet. Man ser da en kortfattet meddelelse, som leveret af en
>silkehandske, i stil med: "Der er sket en script-fejl, prøv igen lidt

Helt konkret:

Der er opstået en server scriptfejl på serveren!

Der er opstået en scriptfejl, og siden du forsøgte at hente kan derfor
ikke åbnes.

IP : 80.161.106.28
Browser : Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; Hotbar 3.0)
Errorhandler version : 1.08 (build 8-3-2003)

Prøv at reloade siden i din browser - hvis det ikke virker, så kom
igen lidt senere og prøv igen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-03-03 22:05

Bjarne Damsgaard skrev:

> Hvordan har chart.dk gjort det, altså hvordan kan ens
> asp-program detektere fejlen, og vise den "pæne"
> fejlmeddelelse?

Forskellen er om man håndterer en fejl eller man lader asp håndtere
eventuelle fejl - det der på engelsk kaldes "error handling".

Du kan se en artikel om det her:
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/060399-1.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen