Chipset P4
Fra : sharky

Dato : 20-03-03 18:57

Hej,

Hvad er det bedste chipset til et P4 bundkort ?

På forhånd tak.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 20-03-03 22:09

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message
> Hvad er det bedste chipset til et P4 bundkort ?
>
> På forhånd tak.

Til hvilket formål....
Overclocking?
Onboard ting?
Pris?
Overall ydelse?
Hjælp mig andre hvad har jeg ikke nævnt
VH Joe

Fra : sharky

Dato : 20-03-03 22:41

> Til hvilket formål....

Det hurtigste ? Til AMD er det vidst nforce2. hvordan er det med Intel ?

Og gerne til en ok pris, men hvad anbefales ?

Fra : Joe Sandøe

Dato : 20-03-03 23:35

> Det hurtigste ? Til AMD er det vidst nforce2. hvordan er det med Intel ?
>
> Og gerne til en ok pris, men hvad anbefales ?

Det mest overclokvenlige/stabile er nok stadig P4 I845PE bundkortene, hvad
det angår er det helt sikkert det mest gennemprøvede.
Per clok med hurtigt ram er SiS655 dual-ram bundkortene, dem der præformer
bedst, men umiddelbart overclocker de ikke så godt men det understøtter
DDR333.
Så er der Intel E7205 - dual-ram bundkort men hvad jeg ved af så
understøtter det "kun" DDR266 ram, så CPU/ram har kun mulighed for at være
på 1/1. Ellers en lækkert kort der også overclokker ret godt.
Så kommer der blandt andet snart et nyt Via 400A, som understøtter DDR400,
men måske ellers ikke imponere vild. Det skulle nu slå Via 400
Ellers kommer der jo snart en masse andre bundkort, der understøttet DDR 400
da intel jo snart lancere CPU'er med 800 MHz FSB.

Som jeg ser det er der ikke en klar vinder ligesom NForce2 bundkortene til
AMD.
Ak det er bare mine 5 cents om det spørgsmål......
VH Joe

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 21-03-03 14:28

Tror ikke vi skal glemme det nye fra Asus! >> P4G8X Deluxe, er ced at løbe
det selv, man skal bare købe ddr2700, 2 stk, så sparker det system r.v
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310269&ref=edbpriserIntel
E720http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310269&ref=edbpriser5
(Granite Bay)
Intel E7205 (Granite Bay)