MS Windows
briani 27239
Køre program som admin på en brugerkonto
Fra : Jens S

Dato : 20-03-03 16:33

Hej

Jeg har et program ( ProTools ) som kun vil afvikles på konti der har
administratorrettigheder. Jeg har fundet ud af at jeg kan afvikle det på en
brugerkonto hvis jeg højreklikker og vælger "kør som...", vælger
administratorkontoen og indtaster dennes password.

Er der en måde at afvikle dette program som administrator fra en brugerkonto
uden at skulle indtaste password?

Det er en maskine som mange mennesker har adgang til, så derfor vil jeg
meget gerne kunne forhindre dem i at installere ting uden mit vidende, men
alle skal have adgang til ovennævnte program.

De bedste hilsner
Jens

Fra : ct

Dato : 20-03-03 20:36

prøv at gøre domain users til local superusers, det plejer at kunne gøre
tricket

claus

Fra : Jens S

Dato : 20-03-03 23:05

"ct" <no@way.se> wrote in message
> prøv at gøre domain users til local superusers, det plejer at kunne gøre
> tricket
>
> claus

Hvordan gør man det?

Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-03 10:25

Jens S wrote:

> Hvordan gør man det?

På de lokale maskiner skal du bare tilføje gruppen "Domain users" til den
lokale gruppe "Superusers".
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Jens S

Dato : 21-03-03 23:29

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> wrote in message

> På de lokale maskiner skal du bare tilføje gruppen "Domain users" til den
> lokale gruppe "Superusers".
> --

OK, nu har jeg lige tjekket lidt omkring "superusers" som vist må være det
der på min XP hedder "power users", og efter hvad jeg kan se, så har de
adgang til en hel række ting som jeg ikke vil have der skal være adgang til,
der i blandt at installere programmer.

Jeg vil gerne have at det program der giver kvaler, kan afvikles med
administratorrettigheder på en brugerkonto uden at man skal angive
administratorpassword. Kan det virkelig ikke lade sig gøre? Der må da være
nogen der har haft samme problem før!

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

De bedste hilsner
Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 22-03-03 00:13

Jens S wrote:
> [...]
> administratorpassword. Kan det virkelig ikke lade sig gøre? Der må da
> være nogen der har haft samme problem før!

Nu sidder jeg lige og filosifere lidt....

Kunne man ikke installere programmet som en service, som har "interact with
desktop" sat til? Så kan du i hvert fald sige at det kan køre som
administrator.
Det er den eneste måde jeg lige kan se det på.

Fra : Madsen

Dato : 22-03-03 01:57

Jens S skrev:

> Jeg har et program ( ProTools ) som kun vil afvikles på konti der har
> administratorrettigheder.

Jeg har ikke personlig erfaring med det, men måske kan du bruge
følgende link til noget(?) :
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=u05ca6Y3BHA.2680%40tkmsftngp04>

Madsen.

Fra : Jens S

Dato : 22-03-03 14:08

> Jeg har ikke personlig erfaring med det, men måske kan du bruge
> [...]

Interessant. Det vil jeg prøve på mandag.

Jens

Fra : Madsen

Dato : 22-03-03 14:37

Jens S skrev:

> Interessant. Det vil jeg prøve på mandag.

Meld gerne tilbage om det fungerer eller ej.

Madsen.

Fra : Jens S

Dato : 22-03-03 15:40

> Meld gerne tilbage om det fungerer eller ej.

Will do!

Jens

Fra : Madsen

Dato : 22-03-03 16:07

Jens S skrev:

> Will do!

Thanks.

Madsen.

Fra : Jens S

Dato : 24-03-03 15:06

> Jens S skrev:
>

> Jeg har ikke personlig erfaring med det, men måske kan du bruge
> [...]

Damn, det virkede heller ikke. Jeg prøvede både at køre den kommando der er
foreslået, og prøvede også at sætte "fuld adgang" til brugerkontoen under
"egenskaber" -> "sikkerhed". Intet hjalp

Den kommer med følgende fejlmeddelelse, når jeg prøver at starte ProTools:

Adgang Nægtet

ID: eWin : 5 / srFl : 24

Jeg har prøvet at søge på google og hos Digidesign, uden resultat. Nogen
forslag?

Jens

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 15:10