Tag dog dine penge og sæt dem ind på en 'spærret' konto - og lad så Telia
selv komme ud af busken engang ved lejlighed.
Lad være med at kontakte de fjolser mere en højest nødvendigt - du får bare
en endnu større regning ved at hænge i telefonen for at tilbyde at betale en
regning.
Venlig hilsen
Mr. K..............
"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> skrev i en meddelelse
news:ik8j7vk3tunlm61b3ilcuoapillh9nq59q@4ax.com...
> Hejsa...
>
> Jeg har brug for noget hjælp
>
> I '99 oprettede jeg et mobil tlf. abbonoment hos Telia A/S.
> Jeg kunne ikke finde ud af at betale mine regninger, og sagen gik til
> inkasso og senere til et advokatfirma.
>
> Nu har jeg så fået penge til at få de ting ud af verden, så jeg ringer
> til. adv. firmaet, men det viser sig at sagen er gået tilbage til
> Telia, sikkert fordi jeg har været en klovn til at betale mine afdrag.
>
> Nåh, men jeg ringer så til Telia (45 min. ventetid), men da jeg
> endelig kommer igennem, har de ingen oplysninger om mig i deres
> system.
>
> De skal bruge et kontraktnummer, eller et tlf. nr., men jeg har ingen
> af delene. De kan heller ikke finde mig på CPR-nummer, adresse, eller
> navn.
>
> Jeg har ringet til dem mange gange, men hver gang det samme.
>
> Hvad skal jeg gøre nu?
>
> Det er jo ikke så fedt bare at lade være med at betale, og vente til
> de kontakter mig, for det er jo ikke sikkert, at jeg til den tid har
> penge til at betale dem.
>
> Er der en frist på, hvor lang tid et firma kan kræve penge, eller...?
> Og hvordan er det rent juridisk set når jeg har prøvet at kontakte dem
> flere gange, men de ikke kan finde mig.
>
> Jeg kan jo heller ikke bruge 1-2 timer hver dag, på tlf. samtaler til
> dem.
>
> Nogen der kan give mig et godt råd.
>
> Det skal lige siges at sidst jeg hørte fra Advokat firmaet var i 2001.
>
>
>
>
> ...
> Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!