Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
acn??
Fra : Jimmi W.

Dato : 19-03-03 23:35

Hej

Er der nogle som kender overstående?? Min lillebror vil melde sig ind, men
jeg synes at det lyder som pyramidespil.

Man skal betale 5000kr for at komme med i kliken, og man tjener mest på at
hverve nye medlemmer.

Nogle erfaringer????

MVH
Jimmi W

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-03-03 00:07

Jimmi W. wrote:

> [...]
> jeg synes at det lyder som pyramidespil.
>
> Man skal betale 5000kr for at komme med i kliken, og man tjener mest på at

Jeg kender ikke acn, men du har ret, det lyder absolut som pyramidespil.
Jeg håber, du kan få ham overtalt til ikke at melde sig ind.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : abricon

Dato : 20-03-03 09:48

"Kim Ludvigsen" skrev d. 20-03-03 00:07 dette indlæg :
> [...]
det blev ved overvejelsen fordi :
Som jeg ser det er der 4 vigtige kriterier for at multi level marketing
kan være ok og altså ikke være det samme som pyramidespil det er :
1) firmaet skal være i orden
2) produkterne skal være i orden
3) man må kun tjæne pænge på salg af produkter ikke allene på at hverve
andre.
4) dem der kommer ind senere skal kunne tjæne mere end dem der hvervede
dem
For mig ser det ud til at de første 2 ting er i orden med acn, det er
vist et stabilt firma og produkterne er i orden, men man tjæner først og
fremmest penge ved, at en del af de 5000 kr. som en licens koster, går
tilbage til hververen og på den måde kan man tjæne penge uafhængigt af
produktet og det er efter min mening betænkeligt, og det er grunden til
at jeg valgte ikke at gå ind i det, det skal siges at jeg så
efterfølgende er gået ind i noget andet multilevel marketing hvor jeg
har vurderet at de ovennævnte punkter er overholdt og det efter min
overbevisning ikke længere er tale om pyramidespil men om en meget
konkurencedygtig form for distribution og markedsføring som jeg
forventer vil vinde stærkt frem. Det giver mig også mulighed for at
ændre min livstil til et liv med større frihed og kvalitet du er
veklkommen til at ringe 40118415 eller maile abricon@mail.dk
er i interesserede i at høre mere er i velkomne til at maile til
abricon@mail.dk
2)

http://www.kandu.dk/

Fra : Casper_J

Dato : 17-03-04 10:23

"abricon" skrev d. 20-03-03 09:48 dette indlæg :

> [...]
marketing
> kan være ok og altså ikke være det samme som pyramidespil det er :

Det er bestemt i orden med over 5 mio. kunder på verdensplan.

> 2) produkterne skal være i orden

Dk´s billigste telefoni... Det siger vel alt...

> 3) man må kun tjæne pænge på salg af produkter ikke allene på at
hverve
> andre.

Dette emne er der hed debat om, men det kan IKKE lade sig gøre kun at
tjene penge på at hverve andre... Der skal være kunder, og dermed også
produkter indblandet.

> 4) dem der kommer ind senere skal kunne tjæne mere end dem der
hvervede
> dem

Det kan de også sagtens, hvis de er bedre "sælgere"...

> [...]
> veklkommen til at ringe 40118415 eller maile abricon@mail.dk
> er i interesserede i at høre mere er i velkomne til at maile til

Sæt dig 100% ind i forretningsformen, for den er genial, hvis man lærer
den og ikke stejler før man har set halvdelen af forretningen.

http://www.kandu.dk/

Fra : bauchmann

Dato : 20-03-03 08:02

"Jimmi W." skrev d. 19-03-03 23:35 dette indlæg :
> [...]
men
> jeg synes at det lyder som pyramidespil.
>
> Man skal betale 5000kr for at komme med i kliken, og man tjener mest

En af mine venner er med i ACN. Der er pyramidespil så hold jer langt
fra det. Det er kun penge ud af vinduet.
Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Robin

Dato : 20-03-03 13:29

Ovenstående er det wgi ??

Hvis vi taler om WGI, så skal man ikke betale 5000.- for at blive medlem og
WGI er ikke et pyramide spil Men MLM, og her får du noget for du som sagt
noget for pengene.Altså wgi sælger et prudukt, med det prudukt for du
mulighed for at tjæne penge. der skal selvfølgelig arbejdes lidt, i starten
lige som en hvilken som helst anden forretning.

MVH
Robin

Klasisk pyramide eller kædebrev som jeg alsolut ikke vil anbefale nogen er
eks betal 5000.- og skaf 2 der også betaler 5000.- men man for ikke noget
for pengene.

Fra : Ivar

Dato : 20-03-03 17:40

Robin skrev:

> WGI er ikke et pyramide spil Men MLM,

Kald det hvad du vil (jeg ville kalde det fup-og-fidus)

Her er lidt fra deres regler:
"Når du introduserer ditt første medlem til WGI , er det du som er sponsor,
og dette medlemmet blir på ditt første nivå, og du har dermed etablert
begynnelsen på det første av de to teamene som skal bygges under deg.
Dette medlemmet sponser så det neste nivået under deg, og på den måten
bygges teamet."

"For å kvalifisere til å få Relationship Marketing Rewards (RMR), må
medlemmet ha:
1. Personlig introduser et minimum av 2 medlemmer av samme status til
RMR programmet
2. Plasser en i den venstre gruppen og en i den høyre gruppen.
3. Kjøp minimum ett lodd i Sweepstakes8 i løpet av hver uke."

Hvis man har fået penge på "kontoen" (fra lotteri og aktie-spil) er
reglerne følgende:
"Mot en avgift kan medlemmer til enhver tid be om at WGI overfører til den
banken medlemmet velger, det som er tilgjengelig på kontoen eller deler av
dette i Sveitsiske Franc. Betalinger til et medlems bank konto vil bli utført
av WGI ikke under syv (7) dager fra WGI mottar en slik anmodning"

Hmm, en afgift med en ikke anført størrelse og en *minimus-* tid for
overførsel af penge til egen konto.
7 års skolegang burde være værn nok mod den slags selskaber.

Ivar

Fra : Morten DH

Dato : 21-03-03 16:43

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, en afgift med en ikke anført størrelse og en *minimus-* tid for
> overførsel af penge til egen konto.
> 7 års skolegang burde være værn nok mod den slags selskaber.

Den afgift der nævnes er et gebyr for en international kontooverførsel -
pæcis som du skal betale gebyr for en international kontooverførsel i din
lokale bank.

Fra : Ivar

Dato : 21-03-03 23:27

Morten DH skrev:

> Den afgift der nævnes er et gebyr for en international kontooverførsel -
> pæcis som du skal betale gebyr for en international kontooverførsel i din
> lokale bank.

De bør skrive hvor stort gebyret er eller hvorledes det beregnes.

Deres regler ligner mest et forsøg på at sikre dem mod, at du ikke
kan lægge sag an imod dem, når de har narret penge fra dig - ikke
oplægget til en forretningsaftale.

Prøv at se her: http://www.wgi-game.dk/regler/norsk.htm
Det er blot et spil hvor man kan tjene ekstra ved at hverve medlemmer.
Den værdiforøgelse der sker i WGI er udelukkende fra medlemmernes
indskud og spil.

Ivar

Fra : Morten DH

Dato : 22-03-03 11:49

> De bør skrive hvor stort gebyret er eller hvorledes det beregnes.

Helt enig

> Deres regler ligner mest et forsøg på at sikre dem mod, at du ikke
> kan lægge sag an imod dem, når de har narret penge fra dig - ikke
> oplægget til en forretningsaftale.

Jeg vil give dig ret i at deres regler ikke er helt utvetydige på mange
områder; men at det skulle være med henblik på at snyde folk er så din
opfattelse...

> [...]
> Det er blot et spil hvor man kan tjene ekstra ved at hverve medlemmer.
> Den værdiforøgelse der sker i WGI er udelukkende fra medlemmernes

De regler du henviser til nævner godt lige kort at man tjener lidt på
aktiekurtagen; men det egentlige problem er at folk arbejder som uafhængige
repræsentanter for WGI - hvad det måtte medføre af mere eller mindre
elendige fortolkninger/oversættelser folk kommer frem til.

Det ændrer dog ikke ved det faktum at WGI tilbyder produkter til deres
kunder som forhandlerne kan tjene penge på at sælge - hvis du har
engelskkundskaberne i orden vil jeg anbefale dig at gå direkte til kilden:
http://www.worldgamesinc.com/loyalty_programme/ hvis du vil efterprøve din
påstand...

Fra : Timo Jensen

Dato : 21-03-03 23:31

"Jimmi W." <jimmi1311Fjern_Dette@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Ikke for noget, men du får nok større respons i news:dk.erhverv.direkte-salg
som er oprettet til debat om MLM firmaer.
Du finder både nuværende og tidligere ACN'ere der.

Timo
http://mlm-life.com

Fra : abricon

Dato : 25-03-03 11:08

"Timo Jensen" skrev d. 21-03-03 23:31 dette indlæg :
> [...]
>
> Timo
> http://mlm-life.com
>
> MLM et en jungle men der befinder sig nogle fantastiske muligheder i
denne jungle ligesom der er stor mulighed for at fare vild forfatteren
Ricard poe har skrevet en bog der hedder Wave 3 om network marketing den
kan bla. købes på 1-books den er en uvildig gemmengang af MLM af en
seriøs skribent fra et amerikansk økonomisk magasin der hedder Succes
Magasine. Vil du vide mere er du velkommen til at maile på
abricon"mail.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Timo Jensen

Dato : 25-03-03 23:35

"abricon" <abricon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Magasine. Vil du vide mere er du velkommen til at maile på
> abricon"mail.dk
---cut---
Føler du jeg lyder uvidende? Eller svarer du bare ud i det blå?
Hvordan hænger dit svar sammen med tråden?
Udover at du laver lidt reklame for dig selv.

Timo
http://www.mlm-life.dk

Fra : abricon

Dato : 26-03-03 10:28

"Timo Jensen" skrev d. 25-03-03 23:35 dette indlæg :
> "abricon" <abricon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> ---cut---
> ---cut---
> Føler du jeg lyder uvidende? Eller svarer du bare ud i det blå?
Nej jeg ikke du lyder uvidende tværtimod synes jeg at dit tip med
nyhedsgruppen er godt , og jeg synes ikke at jeg svarer ud i det blå,
men at bogen som jeg betragter som uvildig har en række interessante
synspunkter, jeg tjæner ikke noget på at anbefale bogen og jeg hævder
ikke at jeg selv er uvildig jeg deltager selv i MLM men jeg omtaler ikke
hvad, hvordan mener du at jeg laver reklame.

Søren
Abricon@mail.dk

http://www.kandu.dk/