ÆØ og Å i pine
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 19-03-03 18:14

Jeg gar problemer med at få PINE til at skrive de store danske karakterer.
Jeg har fulgt vejledningen på:
http://www.tldp.org/HOWTO/Danish-HOWTO-3.html

Når jeg starter Pine og laver en ny mail, kan jeg godt skrive de små
karakterer, men de store dur ikke:
"uha uha æøå?^F?^X?^E"
De sidste karakterer skulle have været "ÆØÅ"..

Er der nogle der kan se hvad jeg skal rette på?

RedHat 8,

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 19-03-03 20:27

Mikkel F.S. Andersen wrote:
> De sidste karakterer skulle have været "ÆØÅ"..
> Er der nogle der kan se hvad jeg skal rette på?

Det er fordi Red Hat 8 bruger utf-8, og det forstår pine ikke helt. Men
faktisk bliver tegnene gemt helt korrekt, hvis du bruger pine's editor pico
- og ved næste genåbning af filen bliver de også vist korrekt.

Alternativet er at bruge iso-8559-1, men det er jo heller ikke så sjovt.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Dennis Friis

Dato : 19-03-03 20:56

"Mikkel F.S. Andersen" <flott_b@yahoo.dk> wrote in message news:0G1ea.96$vn1.15386@news010.worldonline.dk...
> [...]
> "uha uha æøå?^F?^X?^E"
> De sidste karakterer skulle have været "ÆØÅ"..
>
> Er der nogle der kan se hvad jeg skal rette på?

Prøv at kigge på

http://irc.linux.dk/news.php?item=405

husk at gemme din gamle opsætning så du altid kan 'gå tilbage'

Vh
--
Dennis Friis
IRC: peavey - #linux.dk@undernet