Vedr. et html link i Outlook...
Fra : Tommy Andersen

Dato : 19-03-03 14:23

hejsa med jer dreng og pir`

jeg ved ikke om det bare er mig eller hva....

Når jeg autogenrer en email med et link til en http side knækker linker over
i Outlook

linket bestå at en to paramenter, skal hentes med request.Querysting
objectet

MEN hvor knækker linket over og hvordan løser man dette problem????????????

Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-03 14:54

Tommy Andersen skrev:

> MEN hvor knækker linket over og hvordan løser man dette
> problem????????????

Linket knækker formentlig hvis der er en bindestreg i det (og
muligvis også alligevel).

Du kan undgå det ved at lave din email i HTML eller ved at gøre dit
link kortere. Det sidste kan gøres enten med en eksisterende
redirect-tjeneste (fx http://shor.ter.dk/) eller med en du selv
opretter.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tommy Andersen

Dato : 19-03-03 15:25

Kan du uddybe hvordan man laver sådan en selv?

Fra : Tommy Andersen

Dato : 19-03-03 15:28

Mit link ser sådan ud

http://www.xxx.dk/xxxx/xxx/index.asp?VirID=%F4%F0%832%A1%1B%E7%D2A%C4&AfdID=
%F7%F5

hvorfor knækker dette link over og dermed giver et forkert link?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-03 15:42

Tommy Andersen skrev:

> Kan du uddybe hvordan man laver sådan en selv?

Du kan lave en generel viderestillingsside ved hjælp af en
database. Her gemmer på blot dine lange links i en tabel, hvert
link har så et idnummer, som du kan bruge i en querystring.

Hvis viderestillingen er til et specifikt formål kan du lave det
uden database.

Eksempel.

Du har en masse links på
www.servernavn.dk/bibliotek1/bibliotek2/sidenavn.asp?brugernavn=xx&
password=yy

I roden af servernavn.dk lægger du nu filen side.asp. Indholdet kan
være som følger:

<% Option Explicit %>
Dim brugernavn, password, redirURL

brugernavn = Request.querystring("b") & ""
password = Request.querystring("p") & ""

redirURL = "/bibliotek1/bibliotek2/sidenavn.asp?brugernavn=" & _
       brugernavn & "&amp;password=" & password

response.redirect redirURL

NB: Hvis du vil have hjælp herfra bedes du følge de gængse
retningslinjer vedr. citater. Se min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen