ActiveX vil ikke registreres på serveren
Fra : Betina Y Andersen

Dato : 05-12-00 10:59

Jeg har lavet min egen Activex-DLL. Den skal ned og hente oplysninger mm fra
en database. Hvis jeg kalder den fra min client er der ingen problemer med
at få overført komponenten og sat den igang. Men problemet er at den
database som den skal bruge sender jeg med som en parameter fra websiden og
databasen ligger på Webserveren, så tænkte jeg at så kalder jeg den da bare
på følgende måde:

set tilbflet = Server.CreateObject("DHTMLProject.DHTMLPage1")

Men det giver følgende fejl

Server object error 'ASP 0177 : 800a02c9'
Server.CreateObject Failed
/egbolig/TilbudFlet.asp, line 12
800a02c9

Nogen der ved hvad jeg gør forkert og hvordan kan jeg få det til at virke?

mvh Betina

Fra : Hendrik W. Hansen

Dato : 05-12-00 23:04

"Betina Y Andersen" <byl@egdatainform.dk.FJERN> wrote in message
> [...]
> at få overført komponenten og sat den igang. Men problemet er at den
> database som den skal bruge sender jeg med som en parameter fra websiden

Øhhhmmm.... Jeg er lidt forvirret: Hvor ligger dit ASP-script, og er
komponenten registreret på denne maskine?

Mvh. Hendrik

Fra : Betina Y Andersen

Dato : 06-12-00 08:11

> Øhhhmmm.... Jeg er lidt forvirret: Hvor ligger dit ASP-script, og er
> komponenten registreret på denne maskine?

ASP-siden ligger på webserveren og min DLL er registreret på samme
webserver.

mvh Betina

Fra : Hendrik W. Hansen

Dato : 06-12-00 20:24

> ASP-siden ligger på webserveren og min DLL er registreret på samme
> webserver.

Det tyder ellers meget på at komponenten ikke er registreret. Hvordan
registrerer du den, MTS/Component Services, regsvr32? Har du adgang til
Visual Studio på serveren? Så kan du med OLE View værktøjet msåke blive lidt
klogere på hvad der er galt.

Mvh. Hendrik

Fra : Betina Y Andersen

Dato : 07-12-00 08:15

> [...]
> registrerer du den, MTS/Component Services, regsvr32? Har du adgang til
> Visual Studio på serveren? Så kan du med OLE View værktøjet msåke blive
Jeg registrerer med regsvr32 og har ingen adgang til Visual Studio på
serveren.

mvh Betina