Virtuelle mapper og sikkerhed
Fra : Bjarne S

Dato : 19-03-03 11:23

Hej...

Sidder sidder med et sikkerhedsproblem, som jeg bare ikke kan løse.
Løsningen er sikkert ligetil, men jeg er altså kørt fast. Håber at en eller
anden kan hjælpe mig videre...

Jeg har lavet en hjemmeside, hvor det skal være muligt for en annonym bruger
at se billeder via et asp-script.

Billederne ligger i en virtuel mappe på en IIS server (NT 4)

Af sikkerhedshensyn må en bruger ikke kunne se billederne i den virtuelle
mappe direkte - kun gennem et asp-script.

Dvs. at asp-scriptet skal kunne læse i den virtuelle mappe - ikke en anonym
bruger.

Hvordan løser jeg dette problem?

Mvh.
Bjarne S

Fra : me

Dato : 19-03-03 12:09

"Bjarne S" <bjs@udc.hk.dk> wrote in message
> [...]
> mappe direkte - kun gennem et asp-script.
>
> Dvs. at asp-scriptet skal kunne læse i den virtuelle mappe - ikke en

Du laver logintjek via ASP-scriptet, og benytter binaryread og binarywrite
for at skrive billedet til brugeren.

/m

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-03-03 14:26

Bjarne S skrev:
> Dvs. at asp-scriptet skal kunne læse i den virtuelle mappe - ikke en anonym
> bruger.

Du mener altså at der ikke skal være directory listing på mappen men brugerne
skal kunne se en liste over billeder i mappen alligevel vha ASP?

Hvis det er det du ønsker kan du kigge på:
http://asp.stocholm.dk/foldersandfiles.asp

Hvis du ønsker at brugerne ikke skal kunne downloade billeder direkte, men kun
igennem ASP. Så skal du streame billederne vha. ADO.Stream, men hvis det er
anonyme brugere kan jeg ikke se fidusen i dette.

Spørg evt. igen hvis du vil se et eksempel på bruger af ADO's stream komponent.

--
Jakob Andersen