NB Spørgsmål...
Fra : Lance_on_EPO2

Dato : 18-03-03 23:06

Jeg har lige installeret phpTriad og fået konstrueret mine første
web-databasestyrede sider - en gæstebog, og alt funkede tilsyneladende fint.
Efter at have haft Apache og WinMySQLadmin stoppet og genstartet får jeg
denne fejlmeddelelse:
_____________________
MySQL returnerede:

Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
_____________________
Hvad er det for noget sludder - jeg har jo konfigureret MySQL med bruger og
password, OG: det har lige fungeret.
Problemet er bare at jeg dels ikke finde noget hjælp i manualer el. div.
forums, der entydigt beskriver hvad der skal til for at få skidtet kørende
igen.

Så please: Giv mig venligst de (sandsynligvis) korte instrukser, så jeg igen
kan få access!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-03-03 23:32

On Tue, 18 Mar 2003 23:06:00 +0100, "Lance_on_EPO2" <nom@ail.com>
wrote:

>Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
>_____________________
>Hvad er det for noget sludder - jeg har jo konfigureret MySQL med bruger og
>password, OG: det har lige fungeret.

Jeg kender ikke phpTriad, men det, man kan udlede af ovenstående, er,
at den ikke forsøger at logge på med noget password.

Man kan måske tro, at password'et til databasen ikke er indtastet i
konfigurationsfilen til phpTriad.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lance_on_EPO2

Dato : 19-03-03 00:08

phpTriad er jo bare den nemme installation til Windows: Apache, Php,
phpMyAdmin og MySQL på én gang.
Jeg har været udsat for samme irriterende "mur" med trad. install. og ikke
vlret i satnd til at finde kilden til problemet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-03-03 01:23

On Wed, 19 Mar 2003 00:07:50 +0100, "Lance_on_EPO2" <nom@ail.com>
wrote:

>Jeg har været udsat for samme irriterende "mur" med trad. install. og ikke
>vlret i satnd til at finde kilden til problemet.

Et sted i din kode laver du en connect til din database. Sandsynligvis
med kommandoen mysql_connect eller mysql_pconnect.

Find de linjer i det PHP-script, der indeholder connect'en, og tjek at
du både angiver hostnavn, brugernavn og kodeord på mysql-serveren.

Paste evt. de linjer (der indeholder mysql_connect eller
mysql_pconnect) her i nyhedsgruppen; dog bør du udskifte evt. password
med noget andet tekst.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jan.Ferre@uni-c.dk

Dato : 19-03-03 12:11

> [...]
> igen.
>
> Så please: Giv mig venligst de (sandsynligvis) korte instrukser, så jeg igen

Lytter interesseret! For det med MySQL og PHP og passwords - det kan jeg da ikke hitte rede i!

--
Jan Ferré, UNI-C Netdrift, DTU Bygning 304, DK-2800 Lyngby
Tlf: direkte +45 3587-8935, mobil +45 2160-8012, fax +45 3587-8990

.... Prøv iøvrigt http://www.thehungersite.com/