Abort kan ej skjules for forældre til tee~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-03 22:46

Abort kan ej skjules for forældre til teenagere, og det er godt

Gravide under 18 år får let abort uden forældrenes tilladelse - men de
må finde sig i at forældrene informeres, efter gældende lov.

Der er ingen urimelighed imod den gravide mindreårige i den nuværende
lov. Det er velgennemtænkt, at disse ofte umodne mennesker skal finde
sig i at høre et uforpligtende råd fra deres forældre -. som de ikke
behøver rette sig efter.

Staten ville drive en kile ind i familiesammenholdet, hvis den sagde til
den gravide "Er dine forældre nogle dumme snerper - dem snyder vi bare -
de får det først at vide om det, når vi har fjernet fosteret fra din
livmor, ha ha".

Lovforslaget fra SF

om at hemmeligholde overfor forældre til den gravide teenager, vil
forhåbentlig aldrig blive gennemført

Det er velkendt, at man får gennemført love ved at male fanden på
vækken. Landstings-afskaffelsen kunne man kun få ind i grundloven, ved
at true med, at uden grundlovsændring kunne Margrete ikke blive
dronning.

At indføre hemmelighedskræmmeri kan kun indsmugles, hvis man får det til
at se ud som om gravide teenagere kan blive tvunget til en fødsel , de
ikke ønsker.

Mvh BO.WARMING BJELKESALLE46,KBHVN,35861000

Fra : Louise

Dato : 19-03-03 14:56

> [...]
> den gravide "Er dine forældre nogle dumme snerper - dem snyder vi bare -
> de får det først at vide om det, når vi har fjernet fosteret fra din

Nu ved jeg ikke om loven har ænderet sig, men for 8 år siden kunne man
ikke få foretaget en abort uden en verges underskrift, der med skulle
man oplyse forældrene om graviditeten. Det syntes jeg er ok, da det jo
er forældrene der et eller andet sted har ansvaret. (Læs det sidste
igen, for længre nede modsiger jeg mig selv)
Og underkligt nok, vil langt de fleste forældre til en teenager, på
det nærmeste forlange en abort, hvilket jeg engtligt godt forstår.

> [...]
>
> At indføre hemmelighedskræmmeri kan kun indsmugles, hvis man får det til
> at se ud som om gravide teenagere kan blive tvunget til en fødsel , de

Nu ligger landet sådan at der i grundloven står i § 71 stk. 1. "Den
personlige frihed er ukrænkelig." Der i ligger, for mig, at man har
ret til at holde noget hemmeligt over for andre hvis det er det man
ønsker.

nu tager jeg lige et stort skridt.... Men hvis jeg forstår dig ret,
ville du gerne at jeg blev "tvunget" til at oplyse mine
adotivforældre, at jeg er klar over, hvem mine biologiske forældre er.
Det syntes jeg er langt ude, det er en privat sag, så vel som så mange
andre ting er. Sikke et land vi ville bo i hvis folk ikke måtte holde
ting hemmeligt for hinanden.

Louise

Fra : Louise

Dato : 23-03-03 14:59

> [...]
> Det syntes jeg er langt ude, det er en privat sag, så vel som så mange
> andre ting er. Sikke et land vi ville bo i hvis folk ikke måtte holde

Vil kun give dig ret!

Louise
(en anden med samme navn!)