Rep. af blockfejl på HD
Fra : Peter Andersen

Dato : 18-03-03 22:35

Når jeg prøver at tage et Ghostimage af min Linux systemdisk, brokker den
sig over en blok (eller sector) fejl i slutningen af en partition.

Hvordan får jeg repareret sådan en fejl?

vh. Peter Andersen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-03-03 08:31

Peter Andersen wrote:
> Når jeg prøver at tage et Ghostimage af min Linux systemdisk, brokker den
> sig over en blok (eller sector) fejl i slutningen af en partition.
>
> Hvordan får jeg repareret sådan en fejl?

Er du sikker på, at dine partitioner er rigtige?

Altså at den sidste partition ikke rager ud over
kanten af disken?

Har du prøvet at køre badblocks i readonly mode
på partitionen/hele disken?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08