Ruskind
Fra : lisbeth

Dato : 18-03-03 20:55

Hej

Nogen der ved hvor man kan købe ruskind? Jeg skal bruge en del da jeg gerne
selv vil sy et par ruskindsbukser?
Er der nogen specielle forholdsregler når man skal sy i dette materiale?
Noget man skal passe ekstra på ovs.?

VH L

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-03-03 21:41

"lisbeth" <dsl90223@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> selv vil sy et par ruskindsbukser?
> Er der nogen specielle forholdsregler når man skal sy i dette materiale?

Har du prøvet Stof & Stil?

Jeg ved hvor der er en butik i Århus, der sikkert har det, den ligger
mellem McDonalds, Søndergade og Spejdersport.

Jeg har ikke selv prøvet at sy i det, men jeg kan forestille mig, at
det kræver specielle nåle. Umiddelbart vil jeg tro at det er billigere
at købe bukserne færdige end at sy dem selv.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : lisbeth

Dato : 19-03-03 18:07

> [...]
> det kræver specielle nåle. Umiddelbart vil jeg tro at det er billigere
> at købe bukserne færdige end at sy dem selv.

Nej jeg har ikke været derude i et stykke tid, men er du sikker på at man
kan få ruskind i en alm. stofbutik? Tror du ikke man skal finde det i en
hobbybutik måske? Jeg ved bare ikke hvor der ligger hobbybutikker i århus,
udentaget den nede ved stof 2000??
VH L

Fra : Marlene

Dato : 19-03-03 18:38

Der ligger en skin butik i Otterup på Fyn, de sender hvis det er. Jeg ved
ikke hvor du bor. Så er der en kæmpe en i Århus, kan ikke lige nu huske hvad
den hedder, de sender også gerne.

Marlene

Fra : lisbeth

Dato : 19-03-03 20:49

> Der ligger en skin butik i Otterup på Fyn, de sender hvis det er. Jeg ved
> ikke hvor du bor. Så er der en kæmpe en i Århus, kan ikke lige nu huske
> [...]

Okay jeg bor i Århus, så hvis du finder ud af hvor den i Århus ligger vil
jeg meget gerne vide det.
Kender du evt. deres hjemmeside også til dem på Fyn?
VH L

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-03-03 18:53

"Marlene" <marnel@post11.tele.dk> writes:

> Der ligger en skin butik i Otterup på Fyn, de sender hvis det er. Jeg ved
> ikke hvor du bor. Så er der en kæmpe en i Århus, kan ikke lige nu huske hvad
> den hedder, de sender også gerne.

Hej Marlene

Kunne du ikke svare under det du svarer på, det gør det meget nemmere
at læse? Du kan læse mere om det her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html, cirka midt på siden.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-03-03 20:57

> hvad
>
> Okay jeg bor i Århus, så hvis du finder ud af hvor den i Århus ligger vil
> jeg meget gerne vide det.

Den jeg kender i Århus, jeg ved ikke om det er den samme, men den
ligger på gaden fra Salling ned mod Spejdersport på Seedorfsstræde.
Jeg aner ikke hvad den hedder, men det er den samme som Stof2000
ligger på, bare på den anden side af Strøget. Udefra ser det mest ud
som om de sælger færdige ting, men jeg mener helt bestemt at de også
sælger skind og læder.

Fra : Ann Højen

Dato : 20-03-03 15:49

> [...]
gerne
> selv vil sy et par ruskindsbukser?
> Er der nogen specielle forholdsregler når man skal sy i dette materiale?

Hej

Du kan købe skind hos Dansk Læderforsygning i Aalbæk, tlf. 98488411 eller
mail leather@post8.tele.dk.

VH

Ann