SARS
Fra : Andrew

Dato : 18-03-03 19:02

Hej

Jeg er totalt hypokonder og hvis SARS kommer til Danmark for alvor, bliver
det forfærdeligt!
Findes der INGEN behandling for denne nye truende verdensomspændende
epedemi?

En kvinde i Roskilde har fået sygdommen!

Mvh Anders

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-03-03 19:22

Andrew wrote:
> [...]
> bliver det forfærdeligt!
> Findes der INGEN behandling for denne nye truende verdensomspændende

rooolig nu....
søgte lige og fandt følgende link:
http://dk.news.yahoo.com/030315/76/2te9c.html

og denne: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/2853185.stm

ifølge nyhederne har alle tilfælde kontakt til det sydlige kina, så med
mindre du kender nogen der netop har været der, så er der vel næppe nogen ko
på isen....

> En kvinde i Roskilde har fået sygdommen!

det var nu iøvrigt en mand.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Frederiksen

Dato : 18-03-03 20:28

> Jeg er totalt hypokonder og hvis SARS kommer til Danmark for alvor, bliver
> det forfærdeligt!

Ja, og? Vi kan ikke gøre ret meget. Det er som med andre sygdomme, at vi må
håbe på at læger og forskere får styr på det.

> Findes der INGEN behandling for denne nye truende verdensomspændende
> epedemi?

9 døde? Der dør flere i trafikken.

Mvh Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-03-03 20:57

Frederiksen wrote:

> 9 døde? Der dør flere i trafikken.

9 kan da vist ikke helt gøre det kan det?? jeg mener at høre at tallet var
oppe på 16 døde og omkring 500 smittede ( 300 i sydkina hvor det kommer fra
og 100 i det område hvor der er flest døde, dermed sagt to stk)

Fra : F.Larsen

Dato : 23-03-03 20:15

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message
> [...]
fra
> og 100 i det område hvor der er flest døde, dermed sagt to stk)

Se her:
http://www.who.int/csr/sars/tablemarch18/en/

--
Flemming

Fra : Helle

Dato : 18-03-03 20:55

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Findes der INGEN behandling for denne nye truende verdensomspændende
> epedemi?
>
> En kvinde i Roskilde har fået sygdommen!

Hejsa.

Jeg kan godt forstå, at du er pisse bange - jeg er også bange og nervøs for,
hvad det evt. er. Men jeg vil mene, at hvis du ikke har været i nærheden af
en/nogen som har været i Kina, Vietnam osv, så er der ingen grund til at
være nervøs.
Men det er da klart, at man bliver bange når der ikke rigtig er nogen som
ved hvad det er.

Mvh Helle

Fra : Aragorn

Dato : 18-03-03 22:05

> [...]
> Findes der INGEN behandling for denne nye truende verdensomspændende
> epedemi?
>
> En kvinde i Roskilde har fået sygdommen!

Hej Anders.

Ifølge følgende links smitter SARS kun ved tæt kontakt, og hvis man har
været i de lande, der er hårdest ramt - selv da er det jo kun en minimal
brøkdel af de landes befolkning, der er smittet - så jeg vil absolut mene at
du kan slappe af og tage det roligt - tag evt. et kig på følgende links:

Det viser sig at manden som lægerne mistænkte for at have SARS, højst
sandsynligt ikke har det.
<http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=89946>

<http://www1.dr.dk/nyheder/Indland/article.jhtml?articleID=89805>
Dr Nyheder.

<http://www.ssi.dk/sw3537.asp>
- nyt fra Statens Serum Institut.

Og om ikke andet, så skal der nok blive holdt godt øje med mulige smitteveje
og -kilder, samt videre udvikling fra lægernes og videnskabsfolkenes side.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Bent Fleron

Dato : 19-03-03 00:41

Andrew wrote:
> Hej
>
> Jeg er totalt hypokonder og hvis SARS kommer til Danmark for alvor,
> bliver det forfærdeligt!

Pas på hypokondri, - det kan man dø af )

> Findes der INGEN behandling for denne nye truende verdensomspændende
> epedemi?

Man kunne for eksempel fortsætte med at være storryger. Nå, spøg til
side, Du kan være sikker på at samtlige biologiske centre på kloden
arbejder hårdt på at løse mysteriet, og hvis det går som det plejer vil
det såmænd også lykkes for dem.

> En kvinde i Roskilde har fået sygdommen!

Moralen må så være man ikke skal få foretaget en kønskifteopration
Sorry, jeg kunne ikke lade være )
--
Med venlig hilsen Bent Fleron