Frigivelse af memory.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-03-03 11:32

Hej NG.

Jeg har et problem med at nedlægge noget hukommelse som
er oprettet. Nedenfor allokeres memory som FBuffer sættes
til at pege på.

//FBuffer er en pointer.
FBuffer := AllocMem(FBufferSize * sizeof(Char));
FFileStream.ReadBuffer(FBuffer^, FBufferSize);

Jeg har en masse karaktere i FBuffer og hver
gang et af disse læses, inkrementeres FBuffer. Problemet er
når der skal frigives memory (destructor), fremkommer fejlmeddelsen -
Access violation at adress....

destructor TFileReader.Destroy;
begin
FFileStream.Free;
if FBuffer <> nil then
begin
FreeMem(FBuffer);
end;
inherited destroy;
end;

Jeg har en ide om at problemet skyldes at FBuffer inkrementeres
eftersom der ikke er nogle problemer med at frigive hukommelsen
lige efter denne er blevet oprettet.

Er der nogle som har en ide til hvad der kan løse problemet ?