Wake-On-Lan
Fra : Carsten Holck

Dato : 18-03-03 10:11

Hej,
Jeg har en Dell Poweredge 500SC, og jeg forsøger at få WOL til at virke, men
foreløbig forgæves
Den kører RH7.3
WOL er enablet i netIF, og der er indikering af link i switchen, men den
reagerer ikke overhovedet når jeg sendet wol-pakker til maskinen. (
ether-wake, wol ell wake-on-lan-gui fra scyld.com giver samme resultat -
intet)
Skulle nogen have en god ide til hvad jeg har overset ?
Er der nogen der har fået det til at virke?

tia

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Kent Friis

Dato : 18-03-03 17:03

Den Tue, 18 Mar 2003 10:11:25 +0100 skrev Carsten Holck:
> [...]
>reagerer ikke overhovedet når jeg sendet wol-pakker til maskinen. (
>ether-wake, wol ell wake-on-lan-gui fra scyld.com giver samme resultat -

Gør du det på samme (lokal) netværk? Hvis det skal via en router, så
er der mange ting der kan gå galt...

>Skulle nogen have en god ide til hvad jeg har overset ?
>Er der nogen der har fået det til at virke?

Er det lille kabel imellem netkort og motherboard sat i?

Sørg for at sende til broadcast, man kan IKKE sende WOL til maskinens
ip-adresse, da en slukket maskine ikke besvarer ARP-requests.

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-03-03 19:34

Kent Friis wrote:

> Gør du det på samme (lokal) netværk? Hvis det skal via en router, så
> er der mange ting der kan gå galt...

Ja, seneste forsøg skete fra en

> Er det lille kabel imellem netkort og motherboard sat i?

nja, det er IF på motherboardet, og ifølge Intel Bootagent er WOL enablet.

> Sørg for at sende til broadcast, man kan IKKE sende WOL til maskinens
> ip-adresse, da en slukket maskine ikke besvarer ARP-requests.

Seneste nyt: Metoden lykkedes på en Fujitsu-Siemens PC i den anden ende af
landet (man har jo lov at være heldig), men ingen af mine egen PC'er (DELL
mvfl.) vil ikke lege med

Gode ideer modtages gerne

/carsten

Fra : Carsten Holck

Dato : 20-03-03 16:50

Carsten Holck wrote:

> Seneste nyt: Metoden lykkedes på en Fujitsu-Siemens PC i den anden
> ende af landet (man har jo lov at være heldig), men ingen af mine
> egen PC'er (DELL mvfl.) vil ikke lege med

tja, det virkede kun indtil pwr forsvandt, så nu er spm. hvordan får man WOL
til at bevare indstillingen?
dvs.
halt -p : send magic-packet -> og maskinen starter OK
halt -p : fjern pwr : tænd pwr : send magic-packet -> og maskinen starter
ikke

Nogen gode ideer ? er der nogen der haft wol til at virke (ordentligt)

Desværre kan bios ikke sættes til at maskinen skal starte efter pwr-fail

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-03-03 19:34

Carsten Holck wrote:
<snip>

> Nogen gode ideer ? er der nogen der haft wol til at virke (ordentligt)

Ja, det virker ret godt her (med et discount Realtek netkort). Wake-up, kun
magicpackets, er aktiveret vha. 'ethtool':
ethtool -s eth0 wol g

For at tænde computeren, kører jeg et perlscript fra en ekstern webserver.
Scriptet genererer en magicpacket og sender den til min ip-adresse hjemme.

/Michael