Kuglefisk bider de andre fisk
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 17-03-03 23:19

Hej

Jeg købte to kuglefisk for at slippe af med alle mine snegle. Nu har de
"ryttet" op i sneglebestanden, men er begyndt at bide efter de andre
fisk. Især mine røde regnbuefisk har mærket det.

Nu har jeg flyttet de to kuglefisk over i et lille yngleakvarie, så de
ikke gør mere skade.

Den ene regnbuefisk har fået bidt så meget af dens finner og hale, at den
ikke rigtigt kan holde sig "oprejst". Hvad er det mest rigtige at gøre
ved den? Skal jeg aflive den, eller er der chance for at finnerne vokser
ud igen?

Jeg fodre normalt med alm. flagefoder suppleret med røde myggelarver to
gange om ugen. Er det ok, eller skal jeg æmdre på noget?

Min bestand består af. 5-6 røde regnbuefisk, 3 scalarer, 15 røde neonfisk
samt 6-8 andre små fisk.

mvh
Jesper

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 18-03-03 01:00

Jesper Cederberg <jceder@xyz.danbbs.dk> writes:

> Jeg købte to kuglefisk for at slippe af med alle mine snegle. Nu har de
> "ryttet" op i sneglebestanden, men er begyndt at bide efter de andre
> fisk. Især mine røde regnbuefisk har mærket det.

Det er desværre helt som det "skal" være.

> [...]
>
> Jeg fodre normalt med alm. flagefoder suppleret med røde myggelarver to
> gange om ugen. Er det ok, eller skal jeg æmdre på noget?

Spiser dine kuglefisk flagefoderet?

Mine kuglefisk er yderst kræsne. Alt andet end snegle og myggelarver
rører de ikke.

> Min bestand består af. 5-6 røde regnbuefisk, 3 scalarer, 15 røde neonfisk
> samt 6-8 andre små fisk.

Du bør vist helst glemmme alt om at sætte dine kuglefisk tilbage til
den bestand.

Jeg har 2 indisk dværg kuglefisk til at gå sammen med en stime
sumatrabarber. Det går fortrinligt. Barberne er for hurtige til
kuglefiskene, så deres finner har ikke fået en eneste skramme. Af
uvisse årsager rører de ikke kuglefiskene, undtaget ved fodring med
myggelarver, hvor de bogstaveligt talt hiver maden ud af munden på de
stakkels små runde fætre

/Esben
--
Einstein said that talking to yourself is a sign of intelligence.
Answering yourself, however, is a sign of insanity.