Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers~
Fra : Thomas

Dato : 04-12-00 11:47

Nedenstående kode giver denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified

Jeg prøver at trække data ud af en database, som ikke ligger samme sted som
min asp fil. Forudsat at alle "X'erne" bliver erstattet med de korrekte
ting, er der så andre fejl?

<% @LANGUAGE = VBScript %>
<%
Option Explicit
Response.Expires = 0
Dim objConn, objRS, strQuery
Dim strConnection
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnection = "DSN=XXX;Database=XXX;"
strConnection = strConnection & "UID=XXX;PWD=XXX;Server=IPXXX;"
objConn.Open strConnection
strQuery = "SELECT Header, Text FROM qry_ProductDataValues WHERE
ProductTypeID = 2"
Set objRS = objConn.Execute(strQuery)
%>
<HTML>
<BODY>
Her er indholdet: <br><br>
<%
While Not objRS.EOF
Response.Write objRS("Header") & " ("
Response.Write objRS("Text") & ")<br>"
objRS.MoveNext
Wend

objRS.close
objConn.close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
%>
</BODY>
</HTML>

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 05-12-00 00:12

Thomas wrote:

> [...]
> min asp fil. Forudsat at alle "X'erne" bliver erstattet med de korrekte
[snip]
> strConnection = "DSN=XXX;Database=XXX;"
> strConnection = strConnection & "UID=XXX;PWD=XXX;Server=IPXXX;"
> objConn.Open strConnection
[snip]

Hvad er det for en type database? Hvis det er SQL-Server, så sæt
ip-nummeret op inde i odbc-styringen i kontrolpanelet, ikke i
connection-stringen (sørg også for at network libary er sat til tcp/ip
og ikke named pipes). Prøv ellers at telnette til den anden server (er
det ikke port 1448?), for at se om der over hovedet lyttes.

--
Lauritz

Fra : Thomas

Dato : 05-12-00 08:59

> [...]
> og ikke named pipes). Prøv ellers at telnette til den anden server (er
> det ikke port 1448?), for at se om der over hovedet lyttes.

Tak for dit svar.

Jeg ved ikke så meget om databasen, andet end det skulle kunne lade sig gøre
at koble på, med den connection string jeg har fået.

Jeg kan ikke selv ændre på noget i serveren, hvor databasen ligger

Jeg har prøvet at pinge det IP nr. jeg har fået, og der er godt nok hul
igennem.

Kan jeg gøre andet?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 06-12-00 19:27

Den connection-string ser jo altså noget underlig ud fordi der både
angives DSN og IP (dsn er jo et alias for en server/driver kombination).
Prøv evt. med denne her:

"Provider=SQLOLEDB;data source=<ipnummer>;initial catalog=<database
navnet>;user id=<bruger>;password=<password>"

--
Lauritz