P4Pe lydkort afbrydes ??
Fra : Birger

Dato : 17-03-03 19:18

Et lille spørgsmål til gruppen , hvordan fravælger jeg onboard lydkort da
jeg vil have mit SB 5.1 kort i men de konflikter hvis de begge er sat til,
skal jeg afbryde det ene under egenskaber eller ??
Hilsen Birger

Fra : testpersonen

Dato : 17-03-03 21:11

"Birger" <BSA@OFIR.DK> wrote in message
> [...]
til,
> skal jeg afbryde det ene under egenskaber eller ??

Du skal ind i bios og sætte onboard audio til disable !

Testpersonen

Fra : Birger

Dato : 17-03-03 21:46

Jeg har prøvet at finde det i bios, men den er der ikke eller jeg kan ikke
se det sted hvor man skal gøre det
Hilsen Birger

Fra : Brian Møller

Dato : 18-03-03 08:07

> Jeg har prøvet at finde det i bios, men den er der ikke eller jeg
kan ikke
> se det sted hvor man skal gøre det
> Hilsen Birger

Kig i din manual til bundkortet for det er under en af undemenuerne
for jeg har selv haft mit disablet en overgang.

Led og du skal finde selv om det tager noget tid.

/Brian

Fra : Kell Larsen

Dato : 18-03-03 09:25

Jeg har heller ikke fundet funktionen i BIOS.
En anden mulighed er at disable enheden i
kontrolpanel-ydelse-system-hardware-enhedshåndtering. Højreklikker du
på enheden, får du mulighed for både at fjerne enheden og disable den.
Fjerner du, vil Win finde ny hardware ved hver opstart. Disabling
holder bare enheden ude af syne for systemet. Det løste i hvert fald
mit problem.
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Jens S

Dato : 18-03-03 14:59

> [...]
til,
> skal jeg afbryde det ene under egenskaber eller ??

I bios går du hen på "advanced", bladre ned til "I/O device configuration",
trykker "enter", bladre ned til "onboard AC97 audio controller", trykker
"enter", vælger "disable", trykker "enter" - Så forlader du bios (og husker
at save ved exit!) og du er fri for dit lydkort. Se side 4-25 og 4-26 i
manualen.

De bedste hilsner
Jens

Fra : Birger

Dato : 18-03-03 21:31

Jeg har fundet det , jeg takker alle for hjælpen
Hilsen Birger