strømper opskrift?
Fra : marian

Dato : 17-03-03 17:50

Hej
er der nogen her der har en god strømpeopskrift, til flere størrelser.
børn og voksne
25, 38,43
marian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-03-03 20:12

"marian" <marian@aab-net.dk> writes:

> er der nogen her der har en god strømpeopskrift, til flere størrelser.
> børn og voksne
> 25, 38,43

Et mønster har jeg ikke, jeg plejer at strikke sådan lidt på slump.
Først 10-20 cm 2r 2v, derefter retstrikning 5-10 cm, så en hæl og så
retstrikning så det passer med midt på lilletåen og så tag ind hver 3.
omgang, hver 10. maske, sådan cirka.

De sidste jeg strikkede til mig selv (38) var med 12*4 masker på 4mm
pinde. Det var i noget strømpegarn de havde på tilbud i brugsen.

God fornøjelse.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Mette Jensen

Dato : 19-03-03 17:42

marian wrote:

> er der nogen her der har en god strømpeopskrift, til flere størrelser.
> børn og voksne
> 25, 38,43

Jeg har et skema hvor man kan aflæse antal masker, til de forskellige
størelser.
Kunne det være noget? Der er også selve vejledningen til hvordan man
strikker stømperne.

Mette

Fra : Bettina Løhmann

Dato : 19-03-03 21:13

"marian" <marian@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> er der nogen her der har en god strømpeopskrift, til flere størrelser.
> børn og voksne
> 25, 38,43

Hej Marian,

Kig på http://www.finurlig.dk/funky/strik.htm, det er så vidt jeg ved den
eneste danske hjemmeside med en opskrift på hjemmestrikkede sokker.

MVh.
Bettina

Fra : marian

Dato : 19-03-03 21:40

"Bettina Løhmann" <bettina@REMOVEjubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kig på http://www.finurlig.dk/funky/strik.htm, det er så vidt jeg ved den
> eneste danske hjemmeside med en opskrift på hjemmestrikkede sokker.

Tak skal du ha`
venlig hilsen Marian