kommentar: MR eller CT Scanning ?? (ondt i~
Fra : thomas

Dato : 17-03-03 17:58

til en hr. t. pedersen

det lyder akkurat som det jeg har. min mave har været svulmet kolosalt
op (smerte!) siden jeg fik penicillin for et år siden. måske har du
også fået et eller andet antibio.? har brugt en 5-10 tusind på
røntgen, ultralyd, prøvetagning etc. - viste sig at være ekstreme
mængder af luft i maven. må være en slags ændring af tarmfloraen
hvorved en skadelig mikroorganisme har taget over, en der producerer
meget gas. jeg har prøvet mælkesyrebakterier, fiber og alt det andet
pjat men det virker ikke rigtig. analyse af tarmflora + smalspektret
antibiotika af den type som organismen er følsom overfor er nok den
eneste udvej, udover regulær sult selvfølgelig.

hvis du en dag skulle finde en kur, ville du være så venlig at poste
den her så andre kan få glæde af den?

hilsen den omvandrende fodbold (nej, det er ikke morsomt)

Fra : Lene

Dato : 18-03-03 17:59

Hejsa!

Er du blevet testet for candida albicans?
Jeg synes, det lyder lidt som om det kunne være det der spøgte.
Læg mærke til hvornår din mave bliver oppustet. Prøv at låne en bog på
biblioteket om candida albicans
MVH Lene

Fra : thomas

Dato : 21-03-03 11:19

> [...]
> Jeg synes, det lyder lidt som om det kunne være det der spøgte.
> Læg mærke til hvornår din mave bliver oppustet. Prøv at låne en bog på

Hej
Ikke specifikt så vidt jeg ved, men jeg har fået taget biopsier af
tynd/tyktarm og de viste normale slimhinder, tilsyneladende ingen
belægning af svampe (mit immunforsvar fungerer i øvrigt fint). Det kan
selvfølgelig ikke udelukkes at en-cellede gærsvampe lever frit i
tarmen men det virker ikke så sandsynligt igen. Jeg har _ikke_
problemer med sukker specielt, jeg lever af pulvermad der består af
~60% sukkerarter. Maven er oppustet døgnet rundt, men værst bliver det
når jeg spiser faste ting såsom brød. Pulvermad og/eller cultura er
det der fungerer bedst.

Ang. candida bøger: Jeg har lånt et par bøger om emnet men de fleste
af dem virker ikke særligt videnskabeligt funderede ;)

Hilsner