Massage
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 17-03-03 17:54

      Halløj :)

   Så er "min" hest kommet på benene igen efter sin skade - et
stykke ridebundstræflis på 3 cm op i hoven er det heldigvis ikke svært
at komme over for sådan en =) Men da han nu har stået stille i 14 dage
- og desuden er rideskolehest har jeg valgt at få ham masseret.
   Først og fremmest var det slet slet ikke rart for den lille
hest - den væmmelige dame fik virkelig fat i nogen steder hvor han var
øm. Og han måtte slet ikke bide i hende når hun fik fat i en rigtig
myose. Væmmeligt! Faktisk var det så frygteligt at hun forlangte at
han holdt bisserne fra hende at han forsøgte sig med mig bagefter da
jeg skulle ud og skridte ham igennem for at han kunne få strukket alle
musklerne lidt igennem. ;)
   Jeg har dog en sikker fornemmelse af at han nok skal være mere
rolig næste gang han bliver masseret om små 3 uger - han skal lige
lære at man altså får det bedre når man nu har gået så grueligt meget
igennem. Jeg skal selv holde det ved lige med en gummignubber med
fingertykke gnubbestykker det hvor han er ømmest (For at holde
blodcirkulationen oppe og igang i de stive muskler.) og ved at strække
hans forben ud hver gang jeg har redet - for at udnytte den kropsvarme
han så har genereret. Jeg er sikker på at han bliver en helt anden
hest om nogle måneder når det har slået rigtigt igennem og det ser jeg
frem til :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : skingur

Dato : 19-03-03 18:55

"Trine Stubbe Teglbjærg" skrev d. 17-03-03 17:54 dette indlæg :
>       Halløj :)
>
>    Så er "min" hest kommet på benene igen efter sin skade -

Hej trine
Jeg sgu i grunden det er så synd, at det ikke er din egen hest. Du gør
så meget for ham. Hvor mange andre "deler" du ham med? Hvad er det for
en rideskole?
Kh en medfølende Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 19-03-03 19:11

On Wed, 19 Mar 2003 17:55:05 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

      Hej Christina :)

>Jeg sgu i grunden det er så synd, at det ikke er din egen hest. Du gør
>så meget for ham.

   Os der har parter på hestene gør ret meget for dem i det hele
taget. Det er jo næsten vores egne ;) Dog er jeg jo noget ældre end de
resterende parter (Omkring 8 - 10 år) og det gør naturligvis at jeg
er lige det mere eftertænksom end de andre :)

> Hvor mange andre "deler" du ham med? Hvad er det for
>en rideskole?

   Heldigvis har vi kun en part pr. hest. Men jeg deler ham jo
med et par rideskoleelever pr dag. Og det er faktisk det der er værst
- for de når sgu ikke at få føling med heste af den ene times
undervisning om ugen. Det kan mærkes.
   Han står på i Bakkebølle nær Vordingborg - som huser
rideklubben Vordingborg Sportsrideklub. Vi er så vidt jeg ved en af de
største rideklubber i distrikt 5. =)