Sockets
Fra : Morten Winther

Dato : 17-03-03 12:10

Hej

Er der nogen der kan anbefale en god bog om sockets? Jeg vil gerne vide
noget om hvordan man laver client/server løsninger. Bogen må gerne tage
udgangspunkt i eksempler i C.

Platform: FreeBSD

--
/ morten

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand
binary, and those who don't"

Fra : Socketd

Dato : 17-03-03 12:21

On Mon, 17 Mar 2003 12:10:17 +0100, Morten Winther wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en god bog om sockets? Jeg vil gerne vide
> noget om hvordan man laver client/server løsninger. Bogen må gerne tage
> udgangspunkt i eksempler i C.
>
> Platform: FreeBSD

Følgende er en meget god bog:
"Internetworking with TCP/IP - Volume III
Client - Server programming and applications
BSD socket version with ANSI C"
Af Douglas E. Comer and David L. Stevens

mvh
socketd

Fra : Morten Winther

Dato : 17-03-03 14:03

> Følgende er en meget god bog:
> "Internetworking with TCP/IP - Volume III
> Client - Server programming and applications
> BSD socket version with ANSI C"
> Af Douglas E. Comer and David L. Stevens

Du har vel ikke et ISBN nummer på den? Synes ikke jeg kan finde volume III
på Amazon.

/ morten

Fra : Socketd

Dato : 17-03-03 14:34

On Mon, 17 Mar 2003 14:03:05 +0100, Morten Winther wrote:

> Du har vel ikke et ISBN nummer på den? Synes ikke jeg kan finde volume
> III på Amazon.

0-13-262148-7
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/013260969X/qid=1047907801/sr=1-10/ref=sr_1_10/104-8916796-9291927?v=glance&s=books

Here you go

br
socketd

Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-03-03 15:28

> [...]

> Er der nogen der kan anbefale en god bog om sockets? Jeg vil gerne vide
> noget om hvordan man laver client/server løsninger. Bogen må gerne tage

Jeg har fundet en side, som jeg synes er ret god. Jeg ved ikke om det er
det du leder efter eller om du kan bruge den, med den findes på
http://www.ecst.csuchico.edu/~beej/guide/net/html/

Fra : Morten Winther

Dato : 17-03-03 15:38

"Michael Kristensen" <tazz@wtf.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fundet en side, som jeg synes er ret god. Jeg ved ikke om det er
> det du leder efter eller om du kan bruge den, med den findes på
> http://www.ecst.csuchico.edu/~beej/guide/net/html/

Yes, den har jeg fundet og den har også fået et bookmark, da den virker god.
;-D

Jeg vil dog gerne have en bog til reolen.

/ morten

Fra : Palle Lyckegaard

Dato : 18-03-03 21:16

On Mon, 17 Mar 2003 15:38:05 +0100, Morten Winther wrote:

> "Michael Kristensen" <tazz@wtf.dk> skrev i en meddelelse

> Yes, den har jeg fundet og den har også fået et bookmark, da den virker
> god. ;-D
>
> Jeg vil dog gerne have en bog til reolen.

Så prøv denne her - den går du ikke galt i byen med...

UNIX Network Programming, Vol 1
by W. Richard Stevens
Prentice Hall PTR; 2nd edition (January 15, 1998)
ISBN: 013490012X

Palle

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-03 17:34

> [...]

> vide noget om hvordan man laver client/server løsninger. Bogen
> må gerne tage udgangspunkt i eksempler i C.

Jeg kan varmt anbefale denne:
TCP/IP Sockets in C: Practical Guide for Programmers (The Practical
Guides Series) by Michael J. Donahoo, Kenneth L. Calvert, S. Donahoo
ISBN: 1558608265

Den har alt, hvad man har behov for, at så er den med eksempler
skrevet i C. Alle eksempler oversættes uden problemer i GCC.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.