Mere fart på ftp
Fra : Agimam

Dato : 19-03-01 14:35

Både jeg og den som sender til mig har 512 kb forbindelse, men overførslen
er kun 53 kb.
Nogen som ved, hvordan man kan få mere fart.

Henrik

Fra : Henning Birch

Dato : 19-03-01 14:36

Agimam wrote:

> Både jeg og den som sender til mig har 512 kb forbindelse, men overførslen
> er kun 53 kb.
> Nogen som ved, hvordan man kan få mere fart.
>
> Henrik

bits og bytes er 2 forskellige ting.

Er din forbindelse en ADSL er hastigheden 512 kbits som svarer til ca 50
kbytes (når der er taget højde for overhead pakketab etc.) Tror du ikke
det er der dit problem ligger?
--
Henning

Hvorfor stoppe nu netop som jeg begynder at hade det.

Fra : Agimam

Dato : 19-03-01 14:46

Det lyder da meget fornuftigt. Jeg vidste ikke der var forskel. Jeg troede
bare, det ene svarede til det andene.

Henrik

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-03-01 16:49

Henning Birch skrev:
> bits og bytes er 2 forskellige ting.
>
> Er din forbindelse en ADSL er hastigheden 512 kbits som svarer til ca 50
> kbytes (når der er taget højde for overhead pakketab etc.) Tror du ikke
> det er der dit problem ligger?

Jeg har selv en 512/512 ADSL linie, og jeg kommer normalt op omkring 60
kb/sec, det er sket at den har været oppe på 63 kb/sec hvilket vist også
er max, da den teoretiske er på 64 kb/sec (512/8).

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : Henning Birch

Dato : 19-03-01 16:55

Kenneth Olsen wrote:

> Jeg har selv en 512/512 ADSL linie, og jeg kommer normalt op omkring 60
> kb/sec, det er sket at den har været oppe på 63 kb/sec hvilket vist også
> er max, da den teoretiske er på 64 kb/sec (512/8).

Uden at starte den store diskussion (håber jeg, men jeg er også lidt
naiv) er det ikke 8 men lidt mere du skal dividere med. (pakketab,
paritetsbit, hand shakes osv (her er det diskussionen starter)). Hvis du
kommer helt op på 63 kb/s ligner det enten en målefejl (i din software)
eller at din udbyder er kommet til at give dig lidt mere end 512 at suge
på (og det kan du jo så være glad for).

Fra : Jacob Tøffner

Dato : 19-03-01 20:25

"Henning Birch" <hb@kemi.dtu.dk> wrote in message

> [...]
> kommer helt op på 63 kb/s ligner det enten en målefejl (i din software)
> eller at din udbyder er kommet til at give dig lidt mere end 512 at suge

Rent teoretisk er det jo 8, dvs. en teoretisk stream på 64Kb........praktisk
er det jo så noget andet.
63Kb/s kan sikkert godt lade sig gøre, uden pakketab, og hvis jeg husker
rigtigt er ADSL båndbredden software-styret.

MVH
Jacob

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-03-01 20:25

Hej "Jacob Tøffner" <v4805a@groenjord.dk>

> [...]
>63Kb/s kan sikkert godt lade sig gøre, uden pakketab, og hvis jeg husker
>rigtigt er ADSL båndbredden software-styret.

Der er overhead ved IP, ved PPP og ved ATM. Den specificerede
båndbredde ved ADSL er den "rå" båndbredde, altså det antal bits der
kan overføres på det underste lag.

Som tommelfingerregel regnes med 10% overhead ved TCP/IP over ATM i
forhold til normal ethernet, så meget mere end 57 KB/s bør man ikke
opleve i real-life på en 512kbps ADSL.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : menace

Dato : 19-03-01 21:19

downloader altid ved 63-64 KB på min ADSL linje, men det er et 1-meg modem.
men når jeg både uploader og downloader køre den kun under 12 KB tilsammen