Frontline eller Advantage
Fra : Vibeke J

Dato : 17-03-03 09:47

Hejsa,

Hvad er forskellen egentlig på Frontline og Advantage. Ud over at det
beskytter hhv 5 og 4 uger.

Mine katte kan tåle begge dele. Så er der nogen grund til ikke at bruge det
billigste?

Det er helt klart Frontline når man køber kassen til de største hunde (40-60
kg). Kan man forresten få dem i 6-paks?

Men er der nogen forskel. Syntes ikke jeg kunne finde svaret i gamle indlæg.

/Vibeke

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 17-03-03 11:10

> [...]
(40-60
> kg). Kan man forresten få dem i 6-paks?
>
> Men er der nogen forskel. Syntes ikke jeg kunne finde svaret i gamle

Det billigeste er Frontline på sprayflaske. Der sprøjter man katten over
hele pelsen, med et antal sprøjt der afhænger af kattens vægt. Bruger man
sprayen opnår man også beskyttelse mod skovflåten. Jeg har bedst erfarringer
med Frontline, jeg har stødt på lopper som var resistente over for
advantage.

charlotte
www.sechercat.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 17-03-03 12:16

Charlotte skrev:
Bruger man sprayen opnår man også beskyttelse mod skovflåten.

Den samme beskyttelse får man da også ved brug af pipetterne...jeg vil ikke
selv bruge Frontline, med mindre det er strengt nødvendigt (bruger selv
Program), da jeg synes det er et skrapt middel, og vil normalt ikke burge
noget som kattene kan komm e til at slikke i sig
Men min kæreste bruger det til hunden, da han ofte kommer i skove ol. hvor
det er næsten uundgåeligt at få flåter, og det virker fint!!

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Birgitte

Dato : 17-03-03 12:21

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men min kæreste bruger det til hunden, da han ofte kommer i skove ol. hvor
> det er næsten uundgåeligt at få flåter, og det virker fint!!

Har hørt at netop Program, ikke er helt så godt at bruge, hvis katten evnt
skal i narkose, aner ikke om det er sandt....
Har blot hørt det fra andre opdrættere.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 17-03-03 12:29

Birgitte skrev:
Har hørt at netop Program, ikke er helt så godt at bruge, hvis katten
evnt skal i narkose, aner ikke om det er sandt....
Har blot hørt det fra andre opdrættere.

Hmm, det eneste, jeg har hørt om Program, er at det steriliserer lopperne
(nej, det ved jeg, at det gør ), og man frygter at der også kan være en
risiko for infertilitet hos kattene...det er der netop flere opdrættere der
frygter. Personligt kan jeg jo være ligeglad eftersom ingen af mine katte
skal have killinger..det er vist en postgang for sent

Fra : Vibeke J

Dato : 17-03-03 11:40

> [...]
det
> billigste?
> Det er helt klart Frontline når man køber kassen til de største hunde

Men det er så Advantage der er billigst. Havde ikke set at der var fire
pipetter i hver pakke.

/Vibeke

Fra : Hanne Dahl

Dato : 17-03-03 11:58

Hej Vibeke J.

Jeg ved at mange bruger Frontline da det mange gange er det mærke som
dyrelægeren bruger. Men vores erfaring med dette mærke var en meget
negativ oplevelse. Idet en af vores katte fik allergi efter en enkel tube

Hvor på Advance kunne hun klare så der må være en forskel i produktet.
Men igen det er helt op til dig da jeg også kender mange avler som bruger
Frontline uden problemer.

Katte hilsner fra Hanne Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Vibeke J <a@a.dk> skrev i news:b548h3$1qql$1@news.cybercity.dk

Fra : Birgitte

Dato : 17-03-03 11:53

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(40-60
> kg). Kan man forresten få dem i 6-paks?
> Men er der nogen forskel. Syntes ikke jeg kunne finde svaret i gamle

Hej Vibeke
Som Charlotte skriver er Frontline at fortrække.
Vi bruger også selv Frontline på spray, jeg sprøjter nu ikke direkte ind i
pelsen, jeg tager et par engangshandsker på, sprøjter lidt i hånden, og
massere ind i pelsen, det gør jeg nogle gange, så jeg ved at katten har fået
det kvantum den har behov for.
Mener også at Frontline kan fåes i pipetter, og da er det billigst at købe
den til stor hund, hvis man altså har flere katte.
Sug alt op i en engangs sprøjte og del nu ud i mål pr kat's kilovægt.
Indhold er nøjagtig det samme, men blot billigst at købe til hund.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 17-03-03 15:46

Hejsa!

Frontline kan godt fåes med 6 stk. i.
Kattens Værn (Aalborg) bruger Frontline (pipetter), på opfordring fra den
tilknyttede dyrlæge.

Jeg bruger selv Frontline (pipette), men skal ikke kunne sige om Program Vet
eller andre skulle være bedre (har indekatte og bruger derfor kun Frontline
i sommer månederne, hvor mine katte kommer ud i snor).

Mvh. Mette

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 17-03-03 22:53

Det lader til, at der er ret forskellige erfaringer med de forskellige
midler.

Mine egne erfaringer er med hhv. Frontline og Program Vet. Vi prøvede
Frontline på vores burmesere, men uden effekt. Til gengæld virkede Program
Vet upåklageligt. Sidste år prøvede vi Frontline igen på skovkattene og den
gamle burmeser, og de virkede MEGET påvirkede af det, som om det sved og
gjorde ondt, så det har jeg ikke lyst til at prøve igen (det var også
en fejl, at det var Frontline, der blev købt, det var nemlig ikke mig selv,
der købte det *S*)

Mvh. Else.

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 18-03-03 20:11

Så forøvrigt på et eller andet tidspunkt i "Rene ord for pengene" at
Frontline èr ætsene... Det er en del af det der gør at midlet kan komme i
kontakt med kattens blod.

Ved forøvrigt at min mor bruger Frontline spray til deres yngste hund
(jaja.. ved godt det er en katte gruppe unden problemer, men bruger hun
det på den gamle hund, går den fulstendigt amok! Det sviger (gør ondt) så
hun (hunden) smider sig på tæpper og ind i ting, for at få det væk (det er
kun prøvet én gang!!) så hun får Frontline pipette...

/Mette

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-03-03 13:15

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Mine egne erfaringer er med hhv. Frontline og Program Vet. Vi prøvede
> Frontline på vores burmesere, men uden effekt. Til gengæld virkede Program
> Vet upåklageligt.

-Og så forebygger og behandler Program Vet også ringorm (citat: "ved at
ødelægge kitindannelsen i svampenes cellevægge"). En god ting, når man
udstiller

--
Mange hilsner
Katrine