Uskyldsrene småbørn
Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-03 00:33

Uskyldsrene småbørn

Jeg ved godt, at konsekvent læggen stor vægt på fysisk vold og ringe vægt
på ord og symboler , fx blotteri, (som min ingeniør-fars opdragelse gik på),
er ikke så normalt, at der idag kan lovgives ud fra det. Men det er værd at
gå i den retning.

Forældre opdrager børn til små hævn-sataner meget tidligt,

En ung , smuk, selvglad mand , jeg kender, bader nøgen ved sit eget
svømmebassin i sin egen have, og går unge forbi og og kikker og venter, og
håber, at han kommer frem, så er han lidt exhibitionistisk og det er sket,
at han har poseret en anelse, indrømmer han, og så bliver en fjer til fem
høns, og et ungdomshus i kvarteret, der domineres af muslimer, sender et
tæskehold hen at beskytte dyden.

SAMTIDIG MAILES JAPAN-INDLÆG OM børn der i alle lande bliver grovere og
grovere.

Japansk vold begået af børn

Et Discovery-program idag passer godt med de ca hundred bøger jeg læste om
japanske forhold for ti år siden.

Vold er 10 gange sjældnere i Japan end i Europa, og 100 gange sjældnere end
i USA.

Selvmord er ens i Europa og Japan og ti gange sjældnere i USA, (måske fordi
man retter aggressionerne udaf med skydevåben!)

Ungdomsselvmord er i stigning i dele af Europa, og i Japan er børns og
teenageres vold i stigning, uden dog at nå danske højder.

Een art vold er så almindelig i Japan som i Vesten, nemlig familieselvmord,
hvor far eller mor tager ægtefælle og børn med sig i døden.

Japanske mindreårige voldsmænd og mordere får typisk et års ophold i
ungdomsfængsel, og få vender tilbage til kriminalitet fra disse steder
(hvilket mange gør hos os) Fængslerne har gode sportsfaciliteter, men ikke
overdådige rejser som hos os.

Japansk strategi har altid været at få folks livsenergi kanaliseret ud i
produktivt arbejde, og da arbejdsløsheden nu pludselig er steget til næsten
halvdelen af vor, og dette er en helt ukendt og ny situation, så forklarer
det nok bandevold og psykopatvold hos skolebørn.

Vestlige TV-programmer har ofte præg af "japan-bashing" ,
for vesterlændinge vil helst høre at fremmede er barbarer.
Som i CNN lader Discovery en usikker stemme med accent tale engelsk oveni
den fremmedsprogede stemme - der er ingen autentisk effekt i det, men de
aparte kanøfles og latterliggøres derved.

Mediemobning af Japan sker også ved, at man udplukker atypiske udtalelser
fra forældre til dræbte børn, der ønsker længere fængselsstraffe.

Da helt unge "Red Army" terrorgrupper besatte lufthavn og dræbte politi lige
efter krigen, og blev fanget, var der læserbrevsstorm om, at man skulle være
mild mod de unge mordere -
- og det er _stadig_ holdningen, og Vest-TV, lyver når de giver et andet
indtryk.

Og holdningen virker godt og vil fortsætte, selvom Hollywood præker hævn og
dømmesyge.

Forbruget af computerspil og tegneserier , der er ucensurerede og extremt
sadistiske, pornografiske og voldelige ser ikke ud til at påvirke de unge -
voksen og barn læser skamløst disse i undergrundsbanen og har spil på
mobilos, og det har fungeret fint i mange årtier.

Lærere tillader grovve drillerier mellem klassekammerater, som en del af
livets kamp - "viljen til magt skal ud", og det kan ikke stoppes ovenfra,
udover at skadestueskader ses hårdt på - når de indberettes.
Hakkeorden er uundgåelig, mener skoleledere og alle.

Hvis mobbende elever lægger sig i baghold for andre på skolevejen, så kan
løsningen være, at de svage børn finder en anden længere vej - ikke vor stil

( men det optrapper de unges voldslyst, hvis de får den spændende statsmagt
som fjende, så dette undgås helst. )

Staten kan jo aldrig være overalt.

Meget politiarbejde er uddelegeret til yakuza, der ikke er så
gangsteragtige, som vi kender dem i film, men er lidet voldelige og ofte en
slags privatiseret politi/vagtkorps (som lægger deres visitkort hvis de
bryder ind for at true vedr incasso, og der ikke er nogen hjemme!).

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Petersen

Dato : 17-03-03 01:05

Bo, du er syg, og mangler hjælp !

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 17-03-03 08:37

On Mon, 17 Mar 2003 01:05:25 +0100, "Petersen" <hagman@stofanet.dk>
wrote:

>Bo, du er syg, og mangler hjælp !

Og det er du også! Hvad med at lade være med at svare, istedet for at
sende HELE indlægget igen. Vi er nogle der har BW i killfiltret og kun
ser hans indlæg når sådan nogle som dig svarer på dem.

Kig evt. på http://www.usenet.dk og kig evt. på
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

/Brian

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-03 09:55

wrote:

>Bo, du er syg, og mangler hjælp !

BW; Min mor fik mig til at stamme nogle år - vil du kalde det sygdom.?

Kan psykolog-ekspertise hjælpe nogen? - det var klart naturen der
helbredte min og mine søskendes stammen, og terapi var til grin.

Sygdom er, når kroppens vævs funktion er nedsat, som ved pest,
hjernetumor, epilepsi og forstuvning.

Antag at jeg er mere syg end du - står der noget på www.usenet.dk om, at
jeg så har mindre ret til at skrive her end andre.?

Vi er alle sindsyge i betydningen selvdestruktive, men afvejning af
fordele og ulemper ved selvdestruktionen afgør vi bedst selv.

UDDYBNING

1980 havde Nature artikel om banebrydende bavian-observationer om
tillært hjælpeløshed, der viser sig ved at tabermødre i bavianflokken
siger til deres unger,
at de skal være underdanige og rette sig efter alle instrukser om "vær
stille, leoparder kan høre os", mens vindermødre lærer deres børn at
være ranke og selv vurdere, om der er fjende-risiko ved at kravle for
højt op og falde ned så det laver larm..

Oftest er der for lidt mad og fødes lidt for mange unger, og
vindermødrene mobber tabermødre til at slå deres eget barn ihjel. Der er
kontinuer sammenhæng mellem spontanabort, dødfødsel, og dødelig misrøgt
hos aber-

Jeg mener vort kompliceredfe samfund mobber visse familier til at
opdrage taberbørn, der så evt søger omsorg hos venlige pædofile - og så
kører den onde cirkel, og den forværres af hævnstraf.

"Krig starter i dit og mit hoved" skrev Camus.
"Vi er allesammen tossede" hed en god Dirck Passer-film.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, Fax: 001 815 364 4235
http://www.glistrup.com

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-03 10:05

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message

>Bo, du er syg, og mangler hjælp !

BRIAN: Og det er du også! Hvad med at lade være med at svare, istedet
for at
sende HELE indlægget igen.
snip
Kig evt. på http://www.usenet.dk

BW: Hvis der skal føres en seriøs debat på dk.familie.politik, så skal
man ikke kalde det "sygdom" at nogen har en anden smag end BRIAN, vedr
om der ved svar citeres dovent - dvs det hele medtages - eller man gider
klippe kun det nødvendigste ud.
Vi kan alle tænke selv, og den vejledning som www.usenet.dk giver om
hvordan disse smagsdommere syns man skal citere, er frivillig.
En vag rådgivning - take it or leave it.
Jeg påskønner, at folk kæler for udformningen af deres svar og begrænser
sig til det vigtigste - men det er da et bagatelproblem, ikke?
Når man som Brian er OFF TOPIC syns jeg ikke der bør futtes til
dk.admin.netmisbrug, men i subject kan man advare andre af gruppens
deltagere, at her er der intet at læse om familie og børn.

Fra : Petersen

Dato : 17-03-03 18:04

Og det er du også! Hvad med at lade være med at svare, istedet for at
> sende HELE indlægget igen. Vi er nogle der har BW i killfiltret og kun
> ser hans indlæg når sådan nogle som dig svarer på dem.

Jeg undskylder, viste ikke han var sådan en fyr !
....men slap dog lige af en anden gang !

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-03 18:30

"Petersen" <hagman@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> ser hans indlæg når sådan nogle som dig svarer på dem.

Jeg undskylder, viste ikke han var sådan en fyr !
....men slap dog lige af en anden gang !

BW: Da internet startede i Danmark på Politiken Online var jeg med og
man havde et fint slogen DU ER DINE ORD - altså ingen skal bedømmes på
titler, falske rygter om fortid, rigtige rygter osv.

En Hans Hyttel's "OSS" om mig er fuld af løgn, og forfatteren tør ikke
debattere med mig, for så ville han blive afsløret.

Hvor stort er problemet, hvis man citerer totalt og ikke barberer det
unødvendige omhyggeligt væk? Der er bestemt grund til at sige "SLAP AF".

Folk kan tænke selv, og på alle ng er der debattører, hvis indlæg jeg
efterhånden ikke gider åbne - smag og behag er forskellig.