IMO
Fra : Musen

Dato : 16-03-03 22:09

Jaja jeg ved det, jeg er ret OT nu, men i denne gruppe er jeg flere gange
(senest i en diskussion om blottere) stødt på udtrykket IMO. Hvad betyder
det lige? Har aldrig set det før, og er heller ikke stødt på det i andre
grupper.
Venlig hilsen Mia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-03-03 22:28

Musen wrote:
> [...]
> gange (senest i en diskussion om blottere) stødt på udtrykket IMO.
> Hvad betyder det lige? Har aldrig set det før, og er heller ikke

IMO betyder In My Opinion
dne kan også hedde IMHO og betyder så In My Humble Opinion eller In My
Honest Opinion...
på dansk "efter min mening"
:)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Tine Andersen

Dato : 17-03-03 10:16

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> IMO betyder In My Opinion
> dne kan også hedde IMHO og betyder så In My Humble Opinion eller In My
> Honest Opinion...
> på dansk "efter min mening"
> :)
Eller IMNSHO (In My Not So Humble Opinion)

Tine

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-03-03 22:28

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det lige? Har aldrig set det før, og er heller ikke stødt på det i andre

Hej Mia,

Tja, det er bare endnu en af disse mystiske ting på usenet.
Det betyder In My Opinion.....altså, efter min mening, i mine øjne....eller
det der ligner.
Jeg synes det er noget underligt noget at det bruges i danske nyhedsgrupper,
hvor man jo bare kan skrive dansk. Måske fordi folk synes det ser smart ud,
eller bare fordi det er lettere. )
Du kan selv finde flere her: http://www.usenet.dk/ord/

Mvh. Renate

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 23:29

> [...]
nyhedsgrupper,
> hvor man jo bare kan skrive dansk. Måske fordi folk synes det ser smart

Det er fordi der verden over er standart-forkortelser. Tror faktisk ikke der
findes nogen der gør det for at være smart... Det er bare en naturlig del af
internet-sproget... Om det bliver optaget i nudansk ordbog er dog nok
tvivlsomt! *G*

....Men faktisk er vi ved at være så langt at en "nudansk internet ordbog"
ville være på sin plads!

Rinnie

Fra : nicolehh

Dato : 16-03-03 22:29

IMO betyder In My Opinion...

Eller efter min mening!

http://www.kandu.dk/

Fra : Musen

Dato : 17-03-03 18:35

Tusind tak skal I have, så blev jeg jo så klog. Men nu har jeg altså også
gået og undret mig over det i et par måneder, så det var jo egentlig ikke
for tidligt at få løst mysteriet...altså bare IMO *SSS*

Venlig hilsen Mia

Fra : Heidi

Dato : 17-03-03 19:01

Musen wrote:
> Tusind tak skal I have, så blev jeg jo så klog. Men nu har jeg altså
> også gået og undret mig over det i et par måneder, så det var jo
> egentlig ikke for tidligt at få løst mysteriet...altså bare IMO *SSS*

Vil du ikke være venlig og lade emnet stå når du poster et svar
i en tråd?
Jeg (og sikkert også en del andre) har kun ulæste meddelelser
stående fremme, så jeg anede ikke hvad du snakkede om, da
du desuden heller ikke havde beholdt noget af det du svarede på.
Det ville gøre det lidt nemmere at finde rundt i det...

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Musen

Dato : 18-03-03 20:16

> [...]
> du desuden heller ikke havde beholdt noget af det du svarede på.
> Det ville gøre det lidt nemmere at finde rundt i det...

Øøøh jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener....Altså hvis
man læser i en tråd, så må man vel kunne læse første indlæg også ikk´? Eller
hvad, det kan jeg ihvertfald. Og hvis man kan læse det første indlæg, så har
man vel også set det det handler om? Eller er det mig der er galt på den,
eller har misforstået hvad det er du beder mig om?

Venlig hilsen Mia..

Fra : Ghita

Dato : 18-03-03 21:05

I news:3e777077$0$42639$edfadb0f@dread11.news.tele.dk griflede Musen:

> [...]
> første indlæg, så har man vel også set det det handler om? Eller er
> det mig der er galt på den, eller har misforstået hvad det er du

Det kan man nu ikke hvis man bruger visningen "skjul læste meddelser".

--
God bagjul...
Ghita

Fra : Heidi

Dato : 18-03-03 21:25

Ghita wrote:
> I news:3e777077$0$42639$edfadb0f@dread11.news.tele.dk griflede Musen:

> Det kan man nu ikke hvis man bruger visningen "skjul læste meddelser".

Og det er nemlig lige nøjagtig den jeg bruger, for at undgå at skulle
scrolle gennem en masse læste meddelelser.
Og det er jo altså i Outlook Express det foregår, men jeg kan se at
Musen også bruger det program

Hjalp det på min, indrømmet, lidt krøllede anmodning?

Fra : Musen

Dato : 19-03-03 08:15

> [...]
> Musen også bruger det program
>
> Hjalp det på min, indrømmet, lidt krøllede anmodning?

Ja det gjorde det da, men det må da være frygtelig forvirrende at læse
så...Mange klipper jo alt det fra de ikke svarer på, og har kun lige den
sidste linie med ud af et langt indlæg, og omvendt hvis man taget hele den
lange tråd med, så må man da også skulle bladre en hulens masse igennem for
at finde frem til det nye svar?

Venlig hislen Mia....(der vist aldrig bliver en ørn til det computerhalløj

Fra : Heidi

Dato : 19-03-03 18:12

Musen wrote:

[skjul læste medd. i Outlook Express]

> Ja det gjorde det da, men det må da være frygtelig forvirrende at læse
> så...Mange klipper jo alt det fra de ikke svarer på,

Ja, og det er også den rigtige måde at gøre det på, hvis du kigger
på netikettereglerne på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

og har kun lige
> den sidste linie med ud af et langt indlæg,

Ja, men hvis det kun er den linje de svarer på, så er det som sagt
også den rigtige måde at gøre det på. Og hvis man har fulgt med
i en tråd, så kan man som regel godt finde rundt i det, selvom der
kun står en linje. Én linje er bedre end slet ingenting.
Men det hjælper så også gevaldigt på det, hvis man lige medtager
navnet på den man svarer, og desuden enten lader emnet stå,
eller skriver noget i retning af [Nyt emne] - was: [gammelt emne]
i emnelinjen.

og omvendt hvis man taget
> hele den lange tråd med, så må man da også skulle bladre en hulens
> masse igennem for at finde frem til det nye svar?

Lige netop - og det er også derfor jeg kun har ulæste meddelelser
vist.

> Venlig hislen Mia....(der vist aldrig bliver en ørn til det
> computerhalløj

You live and learn og så længe man er villig til at lære, så kan det
aldrig gå helt galt. Det er værre med dem, der bare skider
højt og flot på usenet-"reglerne", og gør som det passer dem.
Men det bliver så nok i sidste ende ris til egen røv, da mange
sikkert vil undlade at svare dem, hvis ikke de kan finde ud af
nogle simple regler - såsom: skær det væk man ikke svarer på,
skriv under det man citerer osv.

Men hvis ikke du har gjort det før, så prøv at tage et kig på
www.usenet.dk - der står rigtig mange ting, som kan hjælpe
dig (og andre) til at gøre tingene på en hensigtsmæssig
måde.

Denne diskussion er i øvrigt vist ved at være off topic, så jeg
sætter XFUT til dk.admin.netikette, hvilket betyder at denne
meddelelse også kan ses i den gruppe, samt at evt. svar på
meddelelsen havner der.

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 19-03-03 13:35

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du ikke være venlig og lade emnet stå når du poster et svar
> i en tråd?

Jeg hører til dem, der foretrækker, at folk skifter emnet, når emnet rent
faktisk skifter....

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi

Dato : 19-03-03 18:19

[w e b w o m a n] wrote:
> "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hører til dem, der foretrækker, at folk skifter emnet, når emnet
> rent faktisk skifter....

Ja det har jeg fundet ud af. Men det var der ikke tale om i dette
tilfælde, da Musen bare sagde tak for svarene hun havde fået.
I øvrigt kan jeg se at der er mange der bruger at lade det gamle
emnenavn stå efter det nye hvis man vil skifte emne - og det er
efter min mening også den mest hensigtsmæssige måde at gøre
det på.